Infrastructura feroviară din Timișoara se modernizează în cadrul unui proiect uriaș. Vineri, la Timișoara, CFR SA a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj, pe o lungime de 13,86 kilometri.
Investiția, în valoare de 1,44 miliarde de lei, fără TVA, este realizată cu bani europeni, în cadrul unui contract finanțat prin PNRR.
“Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est – Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, RAMURA SUDICĂ a Coridorului RIN-DUNĂRE, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiții moderne de transport, și aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă și o contribuție economică majoră la nivel național și local”, a afirmat Ion Simu, directorul general al CFR SA.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Modernizarea căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj include și alte obiective importante, printre care realizarea a patru pasaje superioare în Timișoara, dar și o nouă gară în centrul orașului, care va avea peroane iluminate și va asigura conexiunea feroviară cu Iulius Town și zona istorică.
„Lotul 3 face parte din proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș- Timișoara-Arad (162,19 km) format din 4 loturi. Realizarea este finanțată prin PNRR (o valoare totală de 6,9 miliarde de lei)”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.