Viceprimarul cu tupeu de golan, Ruben Latcau: “Afirmatiile dl. Nica au un singur scop, de a-si ascunde intarzierile si incompetenta”

Viceprimarul cu tupeu de golan, Ruben Latcau: “Afirmatiile dl. Nica au un singur scop, de a-si ascunde intarzierile si incompetenta”

- in Administratie, Locale, Slider, Stiri
1
Cel mai bădăran viceprimar pe care l-a avut vreodată Timișoara, Ruben Lațcău se dă din nou în stambă. La două zile după ce Consiliul Județean Timiș a transmis că Primăria Timișoara blochează extinderea la patru benzi a drumului județean spre A1, prin Dumbrăvița, și la care primăria a răspuns acuzațiilor, viceprimarul Ruben Lațcău s-a trezit să comenteze, duminică, pe Facebook. Vicele userist, agresiv ca întotdeauna, spune că declarațiile președintelui CJT, Alin Nica au scopul de a-și ascunde întârzierile și incompetența ce pot duce la pierderea finanțării europene. De asemenea, Lațcău mai spune că administrația județeană are un obiectiv clar și anume ca CJT să nu poată fi tras la răspundere dacă reinstalarea stâlpilor pentru linia de troleibuz nu va avea loc. Conform useristului, CJT nu are proiect pregătit pentru repunerea în funcțiune a rețelei de alimentare pentru troleibuze.
Ce face o administrație publică când trebuie să realizeze un proiect „primit” de la fosta administrație, dar prost gândit și întocmit? Poate să depisteze și încerce să rezolve problemele, cu tot efortul implicat, sau poate să dea vina pe un partener pentru propria incompetență și pentru câștig politic pe termen scurt.
În cazul proiectului Consiliului Județean Timiș (CJ), de extindere la patru benzi a DJ691 (Dumbrăvița – Autostrada A1), am identificat din decembrie anul trecut o serie de mari probleme:
❌ lipsa stâlpilor necesari pentru linia de troleibuz,
❌ întreruperea trotuarelor și a pistelor de bicicletă,
❌ lipsa lărgirii la patru benzi pe circa 150m, între sensul giratoriu de la Kaufland și str. Barcelona (fiindcă proiectul nu presupune mutarea liniei de înaltă tensiune, deci pe acea porțiune de 150m vor rămâne tot două benzi, ceea ce va crea un blocaj al fluxului).
Proiectul l-am primit „pe surse”, pentru că nu a fost pus la dispoziția primăriilor.
Primăria Timișoara (PMT) nu este executantul proiectului, dar este partener. Așa că, după ce am identificat împreună cu specialiștii aceste probleme, am avut întâlniri cu mai mulți actori instituționali, cu reprezentanți ai CJ (președinte, administrator public, directori), ADR-Vest, Agenția Națională pentru Protecția Mediului, Curtea de Conturi, proiectantul și constructorul, atrăgându-le atenția că proiectul recepționat nu respectă caietul de sarcini. Pentru a ajuta deblocarea proiectului, am inițiat un grup de lucru PMT-CJ cu funcționari responsabili de proiect, care funcționează pe baza parteneriatului semnat încă din 2017. Acest parteneriat a fost condiționat și de 𝐩𝐚𝐬𝐭𝐫𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐞𝐢 𝐝𝐞 𝐭𝐫𝐨𝐥𝐞𝐢𝐛𝐮𝐳 𝐌𝟏𝟒, realizată printr-un proiect cu fonduri europene.
Acum, dl. Nica face declarații în care acuză PMT pentru întârzierile proiectului. În loc să se preocupe de completarea proiectului, pentru ca acesta să aibă, printre altele, și detalii de execuție pentru linia de troleibuz, acesta ne acuză că din cauza PMT nu poate lucra. Mai exact, spune că PMT trebuie să dezafecteze linia, obiectivul fiind evident: să nu poată fi tras CJ-ul la răspundere în cazul în care nu o pune la loc, ei neavând proiectul pregătit pentru repunerea în funcțiune. Dar, atât parteneriatul, cât și concluziile grupului de lucru, spun că 𝐜𝐚 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭𝐢𝐚 𝐩𝐨𝐚𝐭𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐚, CJ-ul putând dezafecta linia oricând, fără intervenția PMT (evident, cu condiția punerii la loc). Deci afirmațiile dl. Nica au un singur scop, de a-și ascunde întârzierile și incompetența ce pot duce la pierderea finanțării europene.
Proiectul are și alte probleme. De exemplu, execuția nu este împărțită pe tronsoane (fapt care ar fi ajutat ca măcar o parte din el să fie realizat) și nu avea toate avizele când au început lucrările de execuție. Pe tronsonul de la A1 la Dumbrăvița cresc bălăriile pe șantier, dar constructorul condiționează lucrarea de intervenția în Dumbrăvița.
În concluzie, 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐢𝐥𝐢𝐮𝐥 𝐉𝐮𝐝𝐞𝐭𝐞𝐚𝐧 𝐩𝐨𝐚𝐭𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐚 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐮𝐥 𝐥𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭 𝐢𝐧 𝐛𝐚𝐳𝐚 𝐩𝐚𝐫𝐭𝐞𝐧𝐞𝐫𝐢𝐚𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢, 𝐟𝐚𝐫𝐚 𝐚𝐥𝐭𝐞 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐯𝐞𝐧𝐭𝐢𝐢 𝐚𝐥𝐞 𝐏𝐫𝐢𝐦𝐚𝐫𝐢𝐞𝐢. Întârzierile sunt date de un proiect prost, un contract de execuție realizat în beneficiul constructorului și nu cel public și o neasumare a CJ-ului a situației în care se află.
Dle. Nica, știu, e nepopular să recunoști că lucrurile nu sunt pregătite bine, dar așa e onest. La Primărie întâmpinăm același tip de probleme cu proiectele primite de la administrația Robu.
E gratuită acuzarea PMT pentru acest proiect al CJ-ului, în special în condițiile în care am depus eforturi pentru a vă ajuta, fără să „punctăm politic” pentru ele”, scrie pe pagina sa de Facebook, Ruben Lațcău.

1 Comment

  1. dar totusi unde e badarania in nafirmatia lui? Scrieti asa la comanda politica…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *