UVT propune pragmatism și flexibilitate în procesul de reluare a activităților didactice în format integral fizic, după încetarea stării de alertă

UVT propune pragmatism și flexibilitate în procesul de reluare a activităților didactice în format integral fizic, după încetarea stării de alertă

- in Educatie, Locale, Stiri
0

Decizia de neprelungire a stării de alertă, anunțată de autorități în cursul zilei de ieri, presupune un amplu proces de restructurare a modalității de organizare a activităților didactice din învățământul universitar, care, în ultimii doi ani, au fost desfășurate în marea lor majoritate în sistem de comunicare online ori, după caz, în format hibrid. Consecințele unei potențiale reluări imediate, începând de mâine, a tuturor activităților universitare în format clasic pot fi deosebit de ample. 

Trebuie să ținem cont atât de menținerea măsurilor de prevenție epidemiologică în amfiteatre și laboratoare, măsuri firești și importante după desfășurarea pandemiei globale pe care am traversat-o, mai ales cât timp rata de infectare în centrele universitare încă este destul de mare, chiar și peste 10 la mia de locuitori, numărul zilnic de cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 fiind încă unul însemnat, cât și de ceea ce implică redeschiderea spațiilor de cazare din căminele universitare la capacitate maximă și revenirea imediată a studenților în cămine, sau relocarea de pe o zi pe alta din localitățile de reședință în locuințe închiriate de urgență de studenții care nu beneficiază de cazare în căminele studențești“, transmite UVT.

Comunitatea academică a UVT solicită Ministerului Educației, în aceste circumstanțe, să își exprime o poziție oficială cât mai flexibilă în legătură cu maniera optimă pentru reluarea procesului educațional universitar în format integral fizic, după încetarea stării de alertă din pandemie, permițând o etapizare firească, prin care să fie evitate situațiile critice ori termenele imposibil de respectat. Solicităm Ministerului Educației să evalueze oportunitatea de a respecta principiul autonomiei deciziilor universitare și în privința planului specific de reluare a activităților didactice în format fizic, pentru fiecare universitate în parte, astfel încât să nu existe niciun motiv de bulversare a desfășurării activităților din semestrul al doilea al acestui an universitar, care sunt deja în curs de derulare.

 Lumea a intrat dintr-o criză în alta, din păcate, după criza Covid-19 urmând criza umanitară produsă de conflictul abătut asupra Ucrainei. Încheierea oficială a perioadei de restricții din pandemie a fost mult așteptată, dar reluarea tuturor activităților didactice în format clasic depinde, totuși, de mai mulți factori, inclusiv cei care țin de disponibilitatea spațiilor de cazare studențești, de modalitățile de transport rapide, ori de contextul economic și contextul general social, care este dominat de războiul din zona Ucrainei. Având în vedere complexitatea acestui proces de tranziție de la activitățile universitare online sau hibride către cele față-în-față, considerăm că o abordare în etape, decisă de senatele universităților în funcție de situațiile concrete din orașele și campusurile lor universitare, poate fi cea mai înțeleaptă manieră pentru reorganizarea activităților didactice, în noul context în care ne aflăm. Noile jaloane pe care senatele universităților le vor avea în vedere pentru trecerea de la activitățile online la cele în format clasic vor lua în considerare multitudinea de situații concrete în care se află studenții, cadrele didactice și personalul administrativ, dar și infrastructura și logistica din spațiile universitare. Considerăm că universitățile pot propune, în consecință, planuri optime de etapizare a revenirii la cursurile față-în-față, cu realism și înțelegere a specificităților concrete din aceste zile, respectând criteriile de calitate pentru desfășurarea procesului educațional”, spune rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Gabriel Pirtea.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *