Au avansat lucrările de modernizare a căii ferate dintre stațiile Ronaț Triaj și Arad. Potrivit CFR Infrastructură Timișoara, în cadrul proiectului s-au proiectat o serie de pasaje, podețe și poduri. Astfel, la km. 2+610 au început lucrările pentru construirea noului pod peste Mureș, la o distanță de aproximativ 1,3 kilometri față de podul existent.
Podul este alcătuit dintr-o deschidere de 180 metri, tip arc metalic cu cale jos cu cuvă de piatră spartă și nouă deschideri de 50 metri, tip grinzi cu zăbrele cu cuvă de piatră spartă, iar infrastructura acestuia va fi alcătuită din două culee și nouă pile.
„Lucrările din momentul de față se desfășoară astfel: culeea 1 – s-au forat pilonii, s-a turnat egalizarea, urmând montarea armăturii pentru fundația la prima culee; pila 1 – s-au forat pilonii, au fost livrate și sunt în curs de pregătire carcasele de armătură pentru pilele 1-6, urmând excavațiile pentru turnarea betonului; în vecinătatea podului de peste Mureș, se lucrează la podețul de la km 1+908, unde s-a turnat fundația, s-a instalat armătura, iar în momentul de față se finalizează cofragul pe partea stângă; în continuitatea podețului se execută lucrări la terasamentul căii ferate”, a informat CFR Infrastructură Timișoara.
La finalul lucrărilor de reabilitare a căii ferate Ronaț Triaj – Arad, trenurile de călători vor circula cu viteza maximă de 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h. Lucrările sunt realizate de Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA și ar trebui finalizate în 42 de luni. Traseul are o lungime de 54 kilometri, iar valoarea contractului se ridică la 2,1 miliarde de lei, fără TVA.