Timișorenii ar circula mai mult cu bicicletele, dar nu se simt în siguranță. Vezi și alte rezultate ale unui studiu inedit

Timișorenii ar circula mai mult cu bicicletele, dar nu se simt în siguranță. Vezi și alte rezultate ale unui studiu inedit

- in Actualitate, Administratie, Locale, Social, Stiri
0

Informații interesante legate de comportamentul locuitorilor din Timișoara au ieșit la iveală în cadrul unui studiu realizat de Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest și Universitatea College din Londra. Rezultatele acestui studiu au fost prezentate, astăzi, în cadrul conferinței de presă de la Primăria Timișoara.

Concret, potrivit reprezentanților ADR Vest, studiul a analizat atitudini și comportamente privind transportul în Timișoara. Studiul a fost realizat de Sarah Flecke, din cadrul Departamentului de Psihologie Comportamentală, fiind supravegheat de profesorul Constantin Rezlescu.

Potrivit reprezentanților ADR Vest, scopul demersului a fost aplicarea științelor comportamentale pentru reducerea utilizării autovehiculelor personale în Timișoara. În total, au fost implicate în cadrul studiului 1.190 de persoane.

Dacă ne referim la rezultatele principale, acest studiu a arătat că șoferii timișoreni și timișorenii, în general, sunt foarte mândri de orașul lor. O treime dintre șoferi ar lăsa mașina acasă dacă ar avea alternative. Percepția este că deplasarea cu mașina este confortabilă, dar neeconomică și, surprinzător, șoferii par să realizeze că mașina nu este cel mai rapid mijloc de transport pe distanțe scurte și medii. Deci, sunt deschiși la alternative. În ceea ce privește transportul public, acesta este perceput ca fiind murdar, neconfortabil, încet, cu frecvență redusă. Bicicleta este percepută ca fiind cea mai rapidă. Foarte mulți timișoreni au acces la biciclete, așteaptă doar să le folosească mai des, dar principalele impedimente sunt lipsa infrastructurii, siguranței, și a pistelor corespunzătoare”, a explicat Constantin Rezlescu.

De asemenea, în cadrul proiectului-pilot au fost identificate mai multe zone în jurul cărora pot fi concepute intervenții pentru schimbarea comportamentelor: mândria locală – mândria de a fi timișorean, previzibilitatea și viteza transportului, siguranța (sau lipsa siguranței) deplasărilor cu bicicleta, costul (financiar și nefinanciar) ridicat al mijloacelor de transport personale.

Pentru fiecare dintre aceste elemente, au fost concepute și testate mai multe intervenții comportamentale care ar putea conduce la reducerea utilizării autoturismului personal“, a informat ADR Vest.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *