Primăria Timișoara a luat o decizie de ultim moment, cu scopul de a veni în sprijinul turiștilor care vor vizita orașul în 2023, anul Capitalei Europene a Culturii. Așadar, Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara caută un furnizor IT pentru realizarea unei aplicații mobile.
Mai precis, instituția a scos la licitație publică dezvoltarea platformei digitale a orașului nostru, sub numele generic „CityApp & Toolbox”. Ofertele se pot depune până la data de 10 ianuarie 2023, iar valoarea contractului este estimată la 1,2 milioane de lei, fără TVA.
„Aceste instrumente vor deveni platforma digitală a orașului, vor promova Timișoara ca destinație turistică și oferta sa de evenimente și activități, în special în contextul titlului de „Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii” și nu numai. Aplicația își propune să devină agenda digitală a evenimentelor din Timișoara, disponibilă și utilă atât locuitorilor, cât și turiștilor. Se dorește ca instrumentul digital să permită, printre multe alte facilități, personalizarea informației conform criteriilor și a temelor de interes selectate de utilizator, salvarea evenimentelor în calendarul propriu și primirea de notificări la publicarea unor evenimente de interes. Vizitatorii orașului vor putea obține informații utile despre obiectivele turistice din oraș, dar și articole dedicate despre locuri și evenimente recomandate”, a transmis Centrul de Proiecte.
De asemenea, operatorii și instituțiile culturale vor putea valorifica la rândul lor o componentă a aplicației, un toolbox, care le oferă posibilitatea de înregistrare și adăugare automată de conținut și actualizare în timp real a informațiilor. Mai mult decât atât, toolbox-ul ar putea deveni și un instrument de comunicare între operatori și instituții publice, facilitând prin digitizare anumite procese de avizare.