Studenţi şi profesori din România, Austria, Lituania, Spania şi Moldova s-au reunit la UV Timişoara

Studenţi şi profesori din România, Austria, Lituania, Spania şi Moldova s-au reunit la UV Timişoara

- in Educatie, Locale, Stiri
0

Universitatea de Vest din Timișoara, în parteneriat cu Universitatea Vytautas Magnus (Lituania) și Universitatea din Messina (Italia), a realizat, perioada 25-26 aprilie un eveniment de multiplicare la care au participat studenți, profesori și cercetători din România și din stăinătate (Austria, Lituania, Spania, Moldova).

În prima zi a avut loc „predarea de ștafetă” și s-au realizat activități de mentorat (peer mentoring) în cadrul asociației studenților Young Accountants Association, la Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor. În ziua a doua a avut loc un workshop la care s-au diseminat experiențe și s-au prezentat activitățile derulate în cadrul proiectului, dar și în proiecte internationale pe tematică similară ce vizează sustenabilitatea educației în domeniul contabilității prin cooperare în cadrul parteneriatelor de învățare și schimb de cunoștințe. De tematicile prezentate, dar mai ales de modalitățile de aplicare pe acest tip de proiecte s-au arătat interesați atât studenții Universității de Vest din Timișoara, cât și studenți și profesori de la Universitatea „Babeș Bolyai” Cluj Napoca, Universitatea Politehnica din Timișoara, Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara, Universitatea „Ioan Slavici” din Timișoara, Universitatea „Vasile Goldiș” din Arad.

Au fost prezenți la acest eveniment de multiplicare și reprezentați ai mediului de afaceri din companiile pilot implicate direct în proiect. Un punct important al workshopului a fost prezentarea realizată de Agenția Județenă pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș care a subliniat necesitatea parteneriatelor de lungă durată între mediul universitar-mediul de afaceri și cel professional, pe de o parte, dar și a conexării, în procesul educational al studenților, a aspectelor teoretice cu cele practice, din perspectiva efecte generate asupra gradului de angajabilitate a absolvențiilor.

Gh. M.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *