Specialiști din toată Europa discută la Timișoara despre examinarea studenților care doresc să devină medici

Specialiști din toată Europa discută la Timișoara despre examinarea studenților care doresc să devină medici

- in Educatie, Locale, Stiri
0

Universitatea de Medicină și Farmacie “Victor Babeș” din Timișoara, găzduiește, în aceste zile, un eveniment care a devenit deja o tradiție. Este vorba despre o nouă ediție a “Zilelor Educației Medicale Timișorene”, la care participă studenți, profesori, dar și specialiști în acest domeniu din țări precum Austria, Ungaria, Germania, Marea Britanie sau Bulgaria.

În cadrul ediției din acest an, participanții discută despre examinarea studenților. “În general, există nemulțumiri de notare, de evaluare, unii preferă examen scris, alții oral, alții grilă. Ceea ce ne dorim noi să facem este să modificăm curicula în sensul comunicării, a dobândirii unor aptitudini profesionale, a dobândirii unor abilități practice. Am constatat că mulți dintre studenți nu știu să învețe, că nu mai sunt învățați la liceu să învețe. Mulți nu știu cum să-și organizeze materia. Această conferință ne-a adus schimbarea parțială a curiculei. Asta e important, pentru că lumea se schimbă, cerințele societății se schimbă, ale studenților, și noi trebuie să ne schimbăm, nu studenții. Cursurile trebuie să fie interactive, studenții să fie implicați în predare“, a declarat Marius Raica, rectorul Universității de Medicină din Timișoara.

Marius Raica este nemulțumit de faptul că studenții de la Universitatea de Medicină din Timișoara nu știu să învețe și dă vina pentru acest lucru pe profesorii de liceu.

“Sunt copii cu foarte mare potențial intelectual. Nu are rost să ne amăgim să spunem că copiii de azi nu mai știu, nu mai învață, nu mai pot. Nu e adevărat, noi nu vrem să facem cu ei, asta e altceva. Cei ce vin din majoritatea liceelor, vin de la un volum mic de cunoștințe și de la faceți o compunere despre romanul x, pe care eventual o iau de pe internet, dintr-o dată se pomenesc cu un volum mare de date. Nu pe care trebuie să le înmagazineze, ci pe care trebuie să le înțeleagă și să le utilizeze. Deci, aici mergem, nu pe memorie, ci trebuie să stimulăm gândirea. În fiecare om există bagajul necesar, noi, dascălii, trebuie să scoatem din mintea lor ceea ce ei pot să dea, nu e nicio surpriză. avem studenți foarte buni, dar totul e să ne ocupăm de ei“, a mai precizat Marius Raica.