Cooptat recent în structura administrativă a clubului Politehnica Timișoara, Sergiu Bumbu a acordat primul interviu din postura de director de imagine pentru site-ul oficial al echipei alb-violete.
Miercuri, 4 decembrie, Sergiu Bumbu (31 de ani) a fost numit director de imagine al Politehnicii Timișoara. Născut în Suceava, Sergiu practică fotbalul de la vârsta de 7 ani, remarcându-se în adolescență ca un excelent portar. O accidentare la spate însă l-a obligat să stea departe de fotbalul de performanță. Nu a renunțat la pasiunea pentru sportul rege, dedicându-se studiului, vizionării meciurilor și analizelor sportive.
Sergiu, ești noul director de imagine de la Poli Timișoara. O mutare surpriză … Prima experiență în cadrul unui club de fotbal. Cum s-a ajuns la această colaborare?
Este o surpriză, dar sper să reușim să facem performanțe notabile împreună. Prima experiență la un club de fotbal, până acum doar în cadrul companiilor, dar fotbalul ne-a oferit mereu astfel de surprize, cum ar fi: Julian Nagelsmann (28 de ani în 2016) – antrenor la Hoffenheim și Ted Dumitru (25 de ani în 1964) – antrenor Universitatea Craiova.
Primele discuții purtate cu Politehnica Timișoara au avut loc în 2016, când firma la care lucram atunci era interesată să sponsorizeze clubul. După 3 ani reușim să colaborăm și suntem dornici de rezultate importante.
Ai fost primit cu entuziasm la Timișoara, iar din moment ce ai pășit în familia „poliștilor”, fanii vor să afle mai multe despre tine!
Am rămas plăcut surprins de fani, atmosfera de la club și spiritul Timișoarei, unul occidental, asemănător orașelor din Germania. M-am născut în Suceava, într-o familie cu valori și principii sănătoase, cu respect pentru muncă și oameni. Am absolvit liceul Colegiul Național „Petru Rareș” profil matematică-informatică. Mi-am continuat studiile la Cluj-Napoca în cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, Facultatea de Business (Administrarea Afacerilor – licență) și Facultatea de Studii Europene (Management Performant – masterat).
Prima experiență profesională a fost în cadrul JCI Cluj-Napoca (Junior Chamber International), apoi a urmat Camera de Comerț și Industrie – Specialist Marketing, Clubul de Marketing din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, Arcadia CMB – Manager Marketing, Tehno World – Manager Marketing, Trutzi (lider național fier forjat) – Manager Marketing și Total Bet (franciză pariuri sportive).
De unde vine această pasiune extraordinară pentru fotbal și după ce modele de manageri te ghidezi în carieră?
Pasiunea pentru sportul rege vine de la tatăl meu, care a jucat fotbal în ligile inferioare din România. Am mers la multe meciuri împreună pe stadion și am urmărit sute de meciuri la TV. O parte semnificativă din ceea ce sunt în prezent se datorează lui, prin faptul că m-a încurajat mereu și mi-a transmis o ambiție extraordinară (specifică sârbilor). Din păcate a plecat dintre noi la începutul acestui an. Acest pas în fotbal este dedicat memoriei lui.
Fotbalul ne oferă exemple de manageri extraordinari atât din străinătate, cât și din țară. Pentru mine cel mai bun exemplu din afara țării este Ramón Rodríguez Verdejo cunoscut ca „Monchi”, director sportiv la FC Sevilla și AS Roma. Și noi ne mândrim cu legenda Gheorghe Hagi, care a dezvoltat un proiect unicat la Ovidiu. Pentru mine un exemplu de urmat este Cornel Şfaiţer, actualul manager sportiv al celor de la Sepsi OSK Sfântu Gheorghe. L-am cunoscut personal pe vremea când era la FC Botoșani. Un profesionist în adevăratul sens, un om deosebit și modest.