Se reorganizează circulația pe strada Gheorghe Lazăr: treceri de pietoni supraînălțate, pistă de biciclete pe carosabil și 64 de noi locuri de parcare

Se reorganizează circulația pe strada Gheorghe Lazăr: treceri de pietoni supraînălțate, pistă de biciclete pe carosabil și 64 de noi locuri de parcare

Lucrările de reparații și amenajare a străzii Gheorghe Lazăr, secțiunea cuprinsă între Calea Circumvalațiunii și Bulevardul Cetății sunt executate de Societatea de Drumuri Municipale (SDM), companie a Municipiului Timișoara.

Intervenția vizează lucrări de reparații la calea rutieră și transformarea locurilor de parcare în spic (oblice), de pe partea dreaptă a drumului venind dinspre Circumvalațiunii, în locuri de parcare paralele cu trotuarul. Această intervenție va elibera o a doua bandă pentru autovehicule. Se amenajează noi locuri de parcare pe porțiunile de stradă unde acum nu sunt locuri de parcare. De asemenea, pista de biciclete de pe trotuar va fi mutată pe carosabil, cu măsuri care să asigure siguranța bicicliștilor.

Gheorghe Lazăr este unul dintre principalele culoare de mobilitate din Timișoara, care face legătura între centrul orașului și zona periurbană. Aici se va realiza una dintre primele piste de biciclete, care nu sunt simple linii trase pe trotuar, ci relocăm pista complet pe carosabil, cu delimitarea necesară și măsuri de siguranță pentru bicicliști. Pista actuală este improprie, cu suișuri și coborâșuri abrupte care pun în pericol și bicicliștii și pietonii. Introducem și măsuri de siguranță pentru pietoni, prin amenajarea de treceri supraînălțate. De asemenea, vom avea două benzi de circulație pe ambele sensuri de mers, doar prin regândirea modului în care distribuim spațiul între toți participanții la trafic”, transmite Dominic Fritz.

Pe aceeași secțiune de drum sunt în curs de finalizare intervențiile pentru proiectul de reabilitare a rețelei de apă-canal, investiție AQUATIM. Cele două intervenții au fost corelate, astfel încât deranjul să fie cât mai redus și impactul mai mic asupra circulației rutiere. Locurile de parcare sunt momentan restricționate prin proiectul de reabilitare a rețelei.

Principalele măsuri vizate sunt exemplificate vizual la intersecția dintre strada Timiș cu strada Gheorghe Lazăr:

  • Trecerile de pietoni care traversează Gheorghe Lazăr vor deveni treceri semaforizate cu refugiu, semafoarele fiind sincronizate pentru a menține fluidizarea traficului
  • Intrările pe străzile secundare vor avea vizibilitatea îmbunătățită și vor avea puncte de așteptare bine delimitate.
  • Trecerile de pietoni de pe străzile secundare vor fi supraînălțate la nivel cu trotuarul, pentru a permite traversarea în siguranță pentru pietoni și bicicliști.
  • Pista de biciclete va fi trecută la nivelul carosabilului, cu zonă de protecție și bolarzi.
  • Trotuarul ridicat la baza clădirilor va fi rezervat strict pentru pietoni, oferind mai mult spațiu acestora și funcțiunilor comerciale.
  • Locurile de parcare oblice vor fi înlocuite cu locuri de parcare în paralel, eliberând o bandă de mers pe toată lungimea bulevardului.
  • Porțiunile de stradă, care nu au amenajate locuri de parcare, vor fi introduse în circuitul Timpark, oferind în total 64 de locuri de parcare și 3 locuri de aprovizionare.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *