Salvați Copii oferă sute de tablete pentru copiii din Timiș și Caraș-Severin, pentru școala online

Salvați Copii oferă sute de tablete pentru copiii din Timiș și Caraș-Severin, pentru școala online

- in Educatie, Locale, Stiri
0

Salvați Copii Timiș a informat că, pentru ca situațiile de excluziune și discriminare în care au fost puși copiii vulnerabili să nu se repete odată cu începerea noului an școlar, Organizația Salvați Copii România accelerează programul de dotare a acestora cu tablete conectate la internet, care să le permită participarea la școala online, dacă situația pandemică o va impune.

Proiectul se desfășoară împreună cu CEZ Vânzare, principalul furnizor de energie electrică din sud-vestul României, dar și furnizor de gaze naturale. Astfel, cu implicarea CEZ Vânzare, 450 de tablete vor ajunge la copiii care au nevoie de sprijin educațional, din localități aflate în județele Argeș, Caraș-Severin, Dolj, Iași, Timiș și Constanța.

Copiii care vor beneficia de acest sprijin au vârste cuprinse între 5 și 16 ani și sunt incluși în programele educaționale Salvați Copiii România. Cum cei mai mulți dintre părinți nu au cunoștințe aprofundate în ceea ce privește utilizarea tehnologiei și a internetului, atât copiii, cât și profesorii din școlile unde aceștia învață vor beneficia de seminarii de pregătire, susținute de specialiști ai organizației.

Închiderea școlilor, în contextul pandemiei de COVID-19, a avut consecințe negative atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora.

Anul școlar nu poate începe doar pentru unii copii. Accesul real la educație nu înseamnă prezența în catalog, ci instrumente reale de participare, astfel încât niciun copil să nu fie exclus, pentru că nu are acces la internet sau o tabletă”, a declarat Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România.

Fiecare copil are dreptul la educație, indiferent de context sau de locul din care provine. Ne bucurăm să știm că de astăzi, 450 de elevi vor avea resursele necesare pentru a participa la școala online. Le mulțumesc celor care au transformat o promisiune în realitate, partenerilor de la Salvați Copiii România, cadrelor didactice și consumatorilor noștri care au ales să achiziționeze produsul CEZ Verde și să susțină educația digitală”, a declarat Cornelia Szabo, director executiv și președinte al Directoratului CEZ Vânzare.

Datele studiului „Impactul Covid-19 asupra copiilor din România”, realizat de Salvați Copiii România, arată că aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online.

Închiderea școlilor și organizarea arbitrară a unor cursuri școlare online, acolo unde a fost posibil și fără instrumente de evaluare a calității procesului educativ, a dus la situații-limită.

Una dintre acestea este îngrădirea accesului la educație copiilor vulnerabili, fără acces la internet și/sau la dispozitive care să le permită participarea la ore online.

Inechitățile sociale au fost agravate, în cazul copiilor care nu au avut acces la școala online, iar izolarea, marginalizarea și discriminarea au repercusiuni atât educaționale, cât și psiho-emoționale pe termen lung.

În timp ce în Spania 5-9% dintre copii, iar in Finlanda 18% dintre copii cu venituri modeste au declarat că nu au acces la o tabletă ori la un computer (potrivit datelor Save the Children International), în România, estimările se situează între 250.000 de copii (Ministerul Educației și Cercetării) și 1.800.000 de copii (conform analizelor Salvați Copiii), adică aproximativ jumătate dintre copiii din învățământul primar, gimnazial și liceal/profesional, care au la dispoziție în familiile lor doar telefonul mobil, ceea ce nu permite o participare reală la actul educațional și nici o comunicare adecvată cu cadrul didactic și colegii în webinariile clasei.

Raportul „Salvați-ne educația” (Save Our Educatio, lansat la nivel global de Save the Children International), estimează că, la începutul lunii aprilie 2020, în încercarea de a stopa răspândirea virusului COVID-19, 1,6 miliarde de elevi la nivel mondial – 91% din numărul total – nu mergeau la școală. Pentru prima dată în istoria învățământului modern, o întreagă generație de copii își întrerupea studiile.

De asemenea, datele studiului „Impactul Covid-19 asupra copiilor din România”, realizat de Salvați Copiii România, arată că aproximativ 48% dintre copii au resimțit puternic nevoia de ajutor direct pentru recuperarea materiei, inclusiv pe timpul verii, iar peste 50% spun că unul dintre riscurile majore ale acestei perioade a fost dependenţa de internet și, ca atare, expunere la conținut agresiv și la fake news.

Studiul mai sus amintit a fost realizat în urma consultării a 5.000 de copii din România, din învățământul primar, gimnazial și liceal, prin intermediul unui sondaj online.