Restrictii de circulatie pe Podul Mihai Viteazul. Primaria Timisoara, plangere penala pe numele sefului Directiei pentru Cultura Timis

Restrictii de circulatie pe Podul Mihai Viteazul. Primaria Timisoara, plangere penala pe numele sefului Directiei pentru Cultura Timis

- in Administratie, Locale, Slider, Stiri
0

Război în toată regula între Primăria Timișoara și Direcția Județeană pentru Cultură Timiș. După scandalul legat de modernizarea trotuarelor din centrul Timișoarei, a izbucnit un alt conflict pe tema proiectului de reabilitare a Podului Mihai Viteazul.

Astfel, Primăria Timișoara a anunțat că, începând de astăzi, se instituie mai multe măsuri pe acest pod. Și anume, este vorba despre “introducerea restricțiilor de tonaj, care va limita la 13 tone maxim greutatea sarcinii pe osie a autovehiculelor care circulă pe pod. Introducerea restricțiilor de viteză, care va limita la 30 km/h viteza de circulație a autovehiculelor care circulă pe pod. Introducerea restricțiilor privind numărul autovehiculelor grele (autobuze, troleibuze, autocamioane) astfel încât pe pod să nu circule mai mult de un singur autovehicul greu“.

Potrivit reprezentanților municipalității, “aceste restricții au fost luate în baza expertizei tehnice din care rezultă că Podul Mihai Viteazul se degradează pe zi ce trece, astfel încât aceste degradări să nu se accentueze și să fim nevoiți să interzicem total circulația pe acest pod, fapt care ar constitui o catastrofă pentru traficul din Municipiul Timişoara“.

De asemenea, Primăria Timișoara a arătat, prin intermediul unui comunicat de presă, că această investiție de reabilitare a Podului Mihai Viteazul a demarat în anul 2015, însă lucrurile nu au avansat pentru că nu a fost primit avizul din partea Direcției Județene pentru Cultură Timiș. Mai mult, reprezentanții municipalității susțin că, la sfârșitul lunii aprilie a acestui an, proiectul a fost respins de către Direcția Județeană pentru Cultură Timiș.

Precizăm faptul că, după trei ani de discuții, Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş a propus reabilitarea podului cu sistem de patru benzi și trotuar de un metru, lucru ce nu poate fi acceptat de Direcţia Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, deoarece în tema de proiectare se specifică clar că extinderea podului se face la patru benzi, trotuare, piste de biciclete (nu așa cum se susține de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş că s-a solicitat extinderea la șase benzi de circulaţie). Mai mult decât atât, s-a solicitat un studiu pluridisciplinar, studiu care, potrivit proiectantului general, reprezintă o documentaţie vastă care urmărește respectarea principiilor adoptate de Carta de la Copenhaga 2002: principiul echilibrului teritorial, integrarea potenţialului local în strategiile pentru dezvoltare urbană; adoptarea perspectivelor durabile pe termen lung; coordonarea strategiilor de dezvoltare urbană şi sprijinirea parteneriatelor între sectorul public şi privat. Având în vedere cele de mai sus, este lesne de înţeles de ce niciun proiectant nu mai vrea să lucreze cu instituţia noastră pentru proiectele care se află în zona de monumente (spre exemplu pentru obiectivul Realizare stradă de legătură între Popa Şapca și Calea Aradului, s-a repetat procedura de achiziție de 5 ori, fără a avea vreo ofertă)“, au detaliat reprezentanții Primăriei Timișoara.

În aceste condiții, Direcția Tehnică a Primăriei Timișoara a luat decizia de a face o plângere prealabilă, ieri, la Ministerul Culturii și la Direcția Județeană pentru Cultură Timiș, “urmând a ne adresa instanțelor de judecată și, mai mult decât atât, astăzi, vom demara procedura de sesizare a organelor de cercetare penală pentru abuz în serviciu și pentru punerea în pericol a cetățenilor care circulă prin Municipiul Timișoara, direcția noastră neputând lua măsurile de reabilitare și consolidare a podului”.