Reinventarea business-ului sau cum reuşesc firmele din Banat să supraveţuiească după criza financiară?

Reinventarea business-ului sau cum reuşesc firmele din Banat să supraveţuiească după criza financiară?

- in Actualitate, Locale, Stiri
0

Ultimii zece ani de business în sectorul IMM-urilor românești pot fi împărțiți în 3 segmente: până în 2009 companiile au avut o evoluție pozitivă, apoi, între 2009-2011, au simțit efectele crizei, iar din 2012 încoace firmele românești încearcă să supraviețuiască prin reinventarea business-ului, se arată într-un studiu de specialitate.

Într-o economie ușor instabilă cu o creștere de până la 3%, preconizată pentru anul 2015, antreprenorii români au învățat lecția recesiunii.

După încercarea de reafirmare a greutății pieței internaționale de schimb valutar din ultima perioadă, oamenii de afaceri români și-au structurat strategiile în jurul reducerii de costuri, considerând că acestea sunt principalele modalități prin care pot obține succesul companiilor deținute.

Trimiterea SMS-urilor către clienți în loc de scrisori, printarea față-verso pentru a salva hârtia sau angajarea femeilor slabe ca însoțitor de bord pentru a economisi combustibilul folosit la zbor sunt doar câteva dintre modalitățile creative prin care companiile se “chinuie” să taie din costuri.

Orice antreprenor își dorește profit mare și cheltuieli mici, însă nu toți știu cum să facă asta.

Reducerea costurilor de telefonie, celor aferente combustibilului sau cele de logistică sunt doar câteva elemente care pot duce la creșterea profitului. Diminuarea sumelor plătite pentru servicii de curierat, de energie sau pentru sisteme de etichetare pot ajuta compania să economisească o sumă lunară relevantă. Unele companii încearcă să facă asta cu resurse proprii, însă, de cele mai multe ori eșuează. Lipsa pregătirii și a experienței duce la negocieri greșite și, implicit la un consum mai mare de resurse, timp și bani.

“O firmă specializată în reducerea costurilor analizează situația companiei respective și apoi începe să reducă efectiv costurile prin negocierile cu furnizorii. Toate aceste activități se desfășoară fără a încasa vreun ban de la client. O firma specializată facturează după ce clientul a început să aibă deja reduceri de costuri. Costul pentru astfel de servicii e practic zero, pentru că vorbim de reduceri de costuri și nu de extracost”, declară Gabriel Dumitru- Managing Partner Costreduction.ro.

Ce te faci când ești CEO sau director financiar, iar acționarii te presează continuu, solicitându-ți să gasesti soluții prin care să reduci costurile?

Începi să faci concedieri, chiar dacă știi că ai nevoie de oameni, reîmparți din sarcini angajaților rămași, tai salariile și bonusurile și tot nu reușești să stabilizezi firma și să mărești profitul.

“Reducerea de costuri nu se face neaparat prin concedieri. Capitalul uman este unul dintre cele mai mari avantaje, pe care le poate avea activitatea economică din România, mai ales dacă ne raportăm la elementul globalizării: “brain-drain”. Reducerea de costuri trebuie să fie în alte direcții, pe care doar un specialist le poate identifica și analiza, în funcție de nevoile fiecărei companii”, susține Rodica Jurma- Managing Partner Costreduction.ro.

Antreprenorii români se străduiesc să țină costurile sub control fără a face concedieri, aspect care plasează țara noastră pe locul pe locul 8 în topul Uniunii Europene datorită ponderii bune a numărului de angajați.

Pe de altă parte, cu siguranță tot mai multe companii au nevoie de servicii de reducere a costurilor, care să ajute oamenii de afaceri români să ne claseze pe primele locuri în UE din punctul de vedere al contribuției IMM-urilor la valoare adăugată.

Gh. M.