Proiect de 14 milioane de euro pentru ca Bega sa fie navigabila din Timisoara pana in Serbia

Proiect de 14 milioane de euro pentru ca Bega sa fie navigabila din Timisoara pana in Serbia

- in Administratie, Locale, Slider, Stiri
0

În toamna anului 2021, când Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană, turiștii vor putea să se plimbe cu vaporașul până în Serbia. Acest lucru va fi posibil după ce Administrația Bazinală de Apă Banat a câștigat un proiect transfrontalier România – Serbia în valoare de aproape 14 milioane de euro. Cu acești bani, nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român ar urma să fie reparat, iar autoritățile sârbe implicate în proiect vor realiza o pistă de biciclete de 43 de kilometri lungime, de la graniță și până în orașul Zrenianin, pe malul canalului Bega.

Cred că acest proiect este important pentru întreg Banatul istoric, pentru că este un proiect care leagă județul Timiș de regiunea Voivodina, din Serbia, un proiect care va deschide o nouă cale de comunicare, un nou parteneriat. Sper că implementarea acestui proiect va duce la o dezvoltare economică a întregii zone, aici discutăm și de posibilitățile de dezvoltare turistică, ținând cont că în cadrul proiectului, partenerii noștri din Serbia vor continua cu pista de biciclete de la graniță, vom deschide un nou punct de trecere a frontierei și pentru pistă, și pentru canalul Bega”, a afirmat Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.

De asemenea, Titu Bojin, directorul ABA Banat, liderul de proiect, a declarat că lucrările ar putea începe în primăvara anului viitor și vor fi finalizate în toamna anului 2021. “Practic, avem deja licitații câștigate în cadrul proiectului, fiind mai multe, respectiv consultanță, dirigenție de șantier, proiectarea, urmând să se realizeze și selectarea constructorului. Noi zicem că, în principiu, în anul 2021, probabil în toamna anului 2021, ar trebui, după toate probabilitățile, să fie încheiat proiectul. Sigur, depinde de proiectele cu care vor veni constructorii și proiectanții. Abia acum putem discuta de navigabilitate pentru canalul Bega și putem discuta de ce înseamnă beneficiile acestui proiect, în ideea în care sunt, sigur, deja câteva vaporașe care circulă pe teritoriul Timișoarei, dar într-un regim forțat, pentru că sunt obligat să navigheze pe o distanță foarte scurtă. Proiectul prevede, la partea română, realizarea nodului hidrotehnic de la Sânmihai, cu tot ce înseamnă implicațiile ecluzelor, a posibilităților de tranzitare a vaporașelor, tot ce prevede barajul propriu-zis, clădirea administrativă, respectiv cantonul de la nodul hidrotehnic, și insula aflată înainte de a intra în zona barajului, care poate fi pregătită pentru a primi musafiri înainte de a trece înspre Serbia. În partea sârbă se continuă pista de biciclete de 37 de kilometri, care a fost realizată în etapa întâi la noi, se face o pistă de 43 de kilometri pentru biciclete, se repară două noduri hidrotehnice. Noi suntem liderii de proiect, sperăm ca după licitația care se va încheia, după părerea noastră, în luna martie, până în luna februarie fiind posibilitatea de depunere a ofertelor, să înceapă din primăvară realizarea obiectivelor care trebuie atinse în acest proiect”, a detaliat directorul ABA Banat, Titu Bojin.

Proiectul se numește “Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega”, iar conferința de lansare a avut loc joi, 22 noiemrbie, la sediul Consiliului Județean Timiș,

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *