Misiunea economică a CCIAT la China Brand Fair un succes. Oamenii de afaceri din județul Timiș vor colabora cu firme din China

Misiunea economică a CCIAT la China Brand Fair un succes. Oamenii de afaceri din județul Timiș vor colabora cu firme din China

Aproape 40 de firme din județul Timiș s-au întâlnit cu oameni de afaceri din China. Acestia s-au întâlnit în cadrul celei mai importante expoziții pentru comerț, China Brand Fair Budapesta 2019, desfășurată în perioada 3 – 5 iunie.

Încheiem o misiune economică extrem de fructuoasă, devenită tradițională. Este a treia ediție la care participăm și credem noi că facem un serviciu extrem de profitabil firmelor timișene și nu numai. Am găsit un târg foarte bine organizat, cu produse chinezești, dar nu numai. Am văzut și prezentări ale țărilor din grup. Și noi am avut un stand foarte bine reprezentat la acest târg. Am avut o delegație numeroasă, 40 de firme reprezentanțe a mare parte a domeniilor de activitate. Feed-back-ul nu îl știm în mod concret încă, dar mulți dintre agenții economici au luat contacte, avem diferite corecpondente care deja s-au purtat pe mail, liste de prețuri, tot felul de condiții de livrare. China este o piață emergentă, este cel mai mare producător de mărfuri. Distanța costă, există și o serie de inadvertențe culturale între noi, modalitatea de corespondență, lucruri care fac destul de dificilă colaborarea și acesta este și motivul pentru care chinezii nu sunt foarte prezenți pe piață noastră, cum sunt pe alte piețe asiatice„, a spus Darius Georgiu, vicepreședinte al CCIAT.

Oamenii de afaceri din Timiș au participat la întâlniri cu expozanții din China, discutând despre o posibilă colaborare. ”Pentru mine a fost prima experiență de acest gen, împreună cu Camera de Comerț. Oportunitățile pot fi multe. China este unul dintre cei mai mari producători ai lumii, se pot face schimburi comerciale benefice pentru firmele din România. Este foarte interesant faptul că produsele din China au o valoare de piață care poate crea un profit mult mai mare pentru societățile din România. Eu cred că aceste întâlniri sunt benefice, pentru că de la chinezi putem cumpără absolut orice, oportunitatea și varietatea produselor pe care le putem importă din China este foarte mare și prețurile sunt extrem de accesibile pentru firmele din România. Eu am fost interesat de produse pentru piață agroalimentară și am găsit suficiente echipamente astfel încât să ne gândim pentru societatea noastră la dezvoltarea relațiilor„, a spus Cristian Matiaș, reprezentant Nelson Prod.

Inițiativa CCIAT este una fericită, pentru că ne aduce din nou o idee mai veche de a reface o piață a prezenței românești în China și a chinezilor în România, mai ales în ceea ce privește firmele mici. Pe vremuri librăria era jumătate cu produse românești, iar partea de lenjerie era aproape toată din China. Acum am avut contacte cu firme din China pe anumite domenii pe care noi le considerăm utile pe zona Camerei de Comerț din Timișoara, și anume produse pentru terapii alternative și complementare, unde știm că asiaticii sunt lideri, respectiv ceea ce înseamnă partea de alimente. În octombrie, Camera de Comerț va avea, în premieră, o foarte puternică expoziție în acest domeniu. Și chinezii pot să aducă aportul. Firme mici, cum este a noastră, s-au întâlnit cu firme mici. Cel mai complicat va fi să aducem individual niște companii să expună pe anumite teme la noi. Cred că modalitatea cea mai bună este să aducem un grup pe o anume tema”, a precizat Vladimir Culea, reprezentantul uinei firme de organizare evenimente.

Anul acesta la China Brand Fair, a participat și Asociația pentru Dezvoltarea Turismului Timiș. „Pentru Asociația pentru Promovare a Turismului a fost prima participare la acest târg, o participare favorizată de Camera de Comerț și a fost o oportunitate pentru noi de a stabili primele contacte cu entități din turismul din China, în special din mijlocul țării, într-un moment în care China se arată deschisă și oamenii par tot mai dornici să călătorească. Credem că Europa de Est reprezintă un punct de atracție pentru ei și am încercat să aflăm care ar fi domeniile lor de interes, dacă sunt mai interesați de cultură, dacă sunt interesați de istorie, asta pentru a încerca să dezvoltăm, de exemplu, o ruta a castelelor din regiunea noastră. Au fost câteva discuții interesante, categoric este un pas făcut în acest sens. Urmează să derulăm acest dialog online și sper să avem, în următorii ani, și grupuri de turiști din China„, a spus Delia Barbu, directorul Asociației pentru Dezvoltarea Turismului Timiș.

În standul României, la Secțiunea CEE Export Fair, cu produse și servicii de înaltă calitate, apreciate de vizitatori, au fost prezentate firmele: Aur’a Mineral Water (apă minerală naturală), Crama Aramic (vinuri tinere de Silagiu), Terra Apis (miere de albine cu proprietăți terapeutice), Ultramarin (servicii turistice), Galeriile Calpe (artă tradițională locală).

China Brand Fair este unul din cele mai mari și complexe evenimente din Europa Centrală și de Est, care cuprinde expoziții, prezentări de firmă, conferințe tematice și întâlniri de afaceri de tip B2B, devenind astfel o platformă de întâlnire a producătorilor, exportatorilor și importatorilor din China cu oameni de afaceri din țările europene.

China Brand Fair a propus trei expoziții în una singură. Principalele categorii de produse au fost din domeniile: IT și electronică, industria agro-alimentară, construcţii, industria auto, construcții de mașini, imobiliare, textile, industria chimică, industria mobilei, echipamente și articole de uz casnic, energie din surse regenerabile. La eveniment au fost prezente peste 300 de companii aprobate de Ministerul Comerțului din China care deţin licenţe de export către UE.