Europarlamentarul PPU (social-liberal) Maria Grapini, membru al Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European, trage un semnal de alarmă de Ziua mondială a turismului: „Trebuie să avem o strategie clară de promovare și susținere a turismului!”
Europarlamentarul PPU (social-liberal), Maria Grapini, Membru al Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European, care a deținut și funcția de ministru pentru IMM-uri, mediul de afaceri și turism, a transmis un scurt mesaj, cu ocazia zilei mondiale a turismului.
„Azi, sărbătorim ziua mondială a turismului! Am fost onorată să coordonez domeniul turismului, în calitate de ministru pentru IMM-uri, mediul de afaceri și turism, și să coordonez alegerile Organizației Mondiale a Turismului din 2013, deținând Președinția Organizației Mondiale a Turismului! Peste 80 de miniștri și secretari de stat ai turismului din lume au fost prezenți, la invitația mea, în România! Am spus atunci și o spun și acum: România are oportunități imense în domeniul turismului dar, în context, trebuie să avem o strategie clară de promovare și susținere a turismului! Din păcate, în prezent, nu se mai ocupă nimeni de strategia națională pentru turism, iar proiectele demarate de mine în 2013: România promovată prin valori, România promovată prin legende, managementul destinațiilor, politici fiscale specifice domeniului turistic, Campanii de promovare – România destinație turistică etc au fost abandonate! Felicitări, întreprinzătorilor din domeniulu Turismului! La mulți ani, turismului românesc!”.
Ziua mondială a turismului este marcată, în fiecare an, la 27 septembrie, de către 159 de ţări, şase membri asociaţi şi peste 500 de membri afiliaţi, componente ale Organizaţiei Mondiale a Turismului (UNWTO) – agenţie specializată a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU).
Sărbătorirea acestei zile internaţionale are loc într-un moment de criză sanitară mondială, în al doilea an de pandemie, iar majoritatea ţărilor din întreaga lume percep turismul ca pe un factor de stimulare a redresării economice.
G. M.