Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a verificat, sâmbătă, lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est. Progresul fizic al lucrărilor a depășit 12%. Așadar, se lucrează pe 52 de kilometri la terasamente și structurile podurilor de pe traseu. De asemenea, în gara din Lugoj, constructorul spaniol a executat deja lucrări la infrastructura liniilor și peroanelor.
“Am ținut să vin la o lucrare pe care o urmăresc îndeaproape, finanțată din PNRR, Caransebeș-Arad, acest lot de la Lugoj la Timișoara Est, fiind în acest moment cel mai avansat. Lucrează pe 52 de kilometri din 54 și asta se vede inclusiv în proximitatea Timișoarei. Este o investiție de aproape două miliarde de lei, care, pe lângă faptul că se va moderniza tot ce înseamnă liniile de cale ferată pe dublu sens, va moderniza și gările de pe traseu, ceea ce este un lucru important pentru cetățeni. Iar aici deja pe liniile 4, 5 se lucrează și se vede începutul acestei investiții. Sunt undeva până în 20% până în acest moment ca și avans. Vremea le permite să lucreze în continuare cu viteză, astfel încât finalul anului 2026, când este finalul programului acesta numit PNRR, să ne prindă cu investiția făcută. Pentru Lugoj eu cred că este extrem de important să lege și feroviar orașul de vestul Europei“, a spune Sorin Grindeanu.
Proiectul include 54 de kilometri de linie dublă electrificată, reabilitarea tuturor stațiilor, 55 de podețe, opt poduri mici și două poduri mari.
La finalul lucrărilor de modernizare, pe acest lot de cale ferată se va circula cu până la 160 km/h, în cazul trenurilor de călători, și cu până la 120 km/h, în cazul garniturilor de marfă.
Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 1,92 miliarde de lei (fără TVA) și este parte a investițiilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad.