Stagnează proiectul centurii de vest a Timișoarei. În urmă cu câteva zile, licitația publică privind proiectarea și execuția lucrărilor a fost contestată de către constructorul ARL Cluj (Strabag). Contestația a fost făcută chiar din etapa de depunere a ofertelor.
Licitația pentru centura de vest a Timișoarei a fost lansată de către CNAIR la începutul lunii februarie a acestui an.
„Viitoarea nouă rută (13,9 km), care face parte din rețeaua TEN-T Centrală, va realiza conexiunea rutieră între DN Centura Timișoara și Varianta Ocolitoare Timișoara Sud (în execuție) și va sprijini inclusiv dezvoltarea economică regională. VO Timișoara Vest va avea profil de drum național cu două benzi pe sens, iar în cadrul contractului vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată: pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de 750 m; pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și CFR133 în lungime de 450 m; pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de 450 m. De asemenea, pentru asigurarea relațiilor de trafic, se vor amenaja 4 noduri rutiere după cum urmează: nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN69 (E671) și Drumul național Centura Timișoara (DNCT); nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN6; nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN59A; nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu Radială Nouă de Vest (C30)”, a explicat Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Valoarea totală a investiției se ridică la aproape 460 milioane de euro, sursa de finanțare fiind Programul Transport 2021 – 2027.