Doi tineri cu initiativa Iasmina Rada si Gabriel Glisa au deschis o afacere inedită la Timișoara. O școală de robotică cu ateliere de robotică si programare pentru copiii cu vârste între 7 și 14 ani. Atelierele încep in septembrie la școala ce se găsește chiar in centru orașului, pe Lucian Blaga, nr.2.
Conceptul Roboschool, care a luat naștere în Arad în urmă cu doi ani, din dorința unor oameni minunați de a pune bazele unei educații care privește spre viitor, vine și la Timișoara. Începând din septembrie, Brainery Roboschool își deschide porțile pentru toți copiii pasionați de tehnologie.
Întrucât tehnologia evoluează tot mai rapid, roboții nu mai sunt viitorul, ci au devenit prezentul. Așadar, Brainery Roboschool oferă ateliere de robotică și programare pentru copiii cu vârstele cuprinse între 7 și 14 ani, abordate conform metodologiei STEM.
STEM reprezinta un concept educațional ce se bazează pe ideea de educare a copiilor în patru domenii cheie: știință, tehnologii, inginerie și matematică, folosind o abordare interdisciplinară și aplicată. Mai degrabă decât a preda aceste discipline separat și distinct, STEM le integrează într-o paradigmă de învățare coerentă, bazata pe aplicații din lumea reală.
Așadar, acest tip de abordare reprezintă o veritabilă evadare din tiparele curriculum-ului românesc, integrând pe lângă matematica și științe cele două discipline noi: inginerie și tehnologii, devenind astfel un punct esențial în pregătirea tinerelor generații pentru viitor.
Într-o lume condusă de tehnologie, STEM reprezintă argumentul cheie al unei educații care privește înainte, către viitor, fiind orientată spre sporirea capacității persoanei de a reacționa și a deține controlul.
Atelierele își propun, în primul rând, promovarea și utilizarea unor metode de predare inovative, în urma cărora copiii își vor dezvolta competențe matematice, în științe și tehnologii, dublate de dezvoltarea de competențe de învățare care presupun: a învăța să înveți (learn to learn), a învăța să faci (learn to do). Fiecare atelier este structurat în așa fel încât informațiile noi să fie asimilate cu ușurință de către copii, iar ulterior, transpunerea lor în practică să se realizeze foarte ușor.
În cadrul acestor ateliere fiecare copil va lucra asemenea unui om de știință sau a unui inginer: observând, adresând întrebări, formulând idei, ipoteze, experimentând și punând în practică ceea ce descoperă și formulând și transmițând concluziile.
Atelierele sunt coordonate de specialiști în domeniul educației și programatori și se întind pe durata mai multor module de câte un semestru, pentru cel puțin un an școlar, de la nivelul de începător la cel de avansat, în funcție de vârsta la care copiii încep cursurile.
“Primul modul – Inițiere în Robotică – se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între 7 și 10 ani, iar în cadrul fiecărui atelier copiii vor proiecta, vor construi, vor experimenta și vor asimila diverse cunoștințe din domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii.
Vom dezvolta spiritul de echipă, creativitatea, capacitatea de colaborare și comunicare, gândirea critică, abilități de rezolvare de probleme, pregătind în felul acesta copiii pentru programarea propriu-zisă de roboți”, spun inițiatorii școlii de robotică.
Un alt program este Modulul Scratch, acesta adresându-se copiilor cu vârstă cuprinsă între 9 și 12 ani. În acest modul copiii învață un limbaj de programare de tip vizual, special creat pentru această vârstă, care îi ajută pe cei mici să gândească creativ și sistematic, le dezvoltă capacitatea de abstractizare și îi îndrumă să lucreze colaborativ – lucruri esențiale într-o lume a informației și a tehnologiei. Scratch-ul reprezintă cel mai prietenos limbaj de programare creat vreodată, fiind totodată fundamentul programării, întrucât plecând de la el, se înțeleg mai ușor alte limbaje de programare (C++, Java, Phyton). Copiii vor avea, așadar, oportunitatea să învețe programarea prin joacă, într-un mod distractiv, facil și foarte potrivit pentru nivelul lor de vârstă.
Un al treilea program este reprezentat de Modulul Programare Python cu Minecraft, în cadrul căruia copiii vor avea oportunitatea de a învăța un limbaj de programare cu ajutorul îndrăgitului joc Minecraft. Prin acest modul ne propunem să dezvoltăm abilitatea de rezolvare a problemelor, creativitatea, capacitatea de colaborare și comunicare, gândirea critică, memoria, capacitatea de concentrare a atenției, pregătind în felul acesta copiii pentru provocările lumii de mâine.
Copiii care parcurg cursurile de robotică și programare nu numai că își însușesc cunoștințe teoretice, ci se pregătesc pentru viitoare cariere.
“Acest proiect are rădăcini arădene, iar în urmă cu un an pășeam și noi plini de entuziasm în lumea roboticii, împreună cu itSUITS Roboschool. Am descoperit acolo copii minunați, creativi, receptivi și dornici de a asimila cât mai multe informații. Colaborarea continuă începând din septembrie și la Timișoara, iar noi suntem nerăbdători să îi cunoaștem pe copii”, spun fondatorii școlii.
Mai mult detalii, precum și formularele de înscriere, se regăsesc pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/brainery.Roboschool .