Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu se laudă că a semnat contractul pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, în valoare de 8,77 miliarde lei, bani asigurați prin PNRR.
Astfel că, prin contract se vor moderniza 162 de kilometri ai liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Toate cele patru loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați, iar contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor: Lotul 1: Caransebeș – Lugoj; Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est; Lotul 3:Timișoara Est – Ronaț Triaj; Lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad.
Banii din PNRR vor fi folosiți pentru lucrările necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul țării, cum ar fi: dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul; refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h; modernizarea gărilor; construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport; desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate; construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.
“Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean“, spune Grindeanu.