Șoferii de troleibuze STPT au refuzat marți dimineață să iasă pe traseu pentru că le-au întârziat plata salariilor și bonurile de masă. Protestul a fost oprit abia când banii le-au fost virași în conturi. Însă șirul acuzațiilor a curs, chiar dacă vinovatul este nimeni altul decât Iona Goia, directorul Societății de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Mitropolitană de Transport Timișoara”, care nu a avut niciun chef să deconteze integral facturile emise de STPT. Primăria Timișoara a făcut plata către SMTT.
Vicele USR-ist al Timișoarei, Ruben Lațcău a dat o declarație marți în care îl acuza și pe fostul director al STPT, Nicolae Bitea că în campania electorală ar fi angajat 70 de oameni pe posturi auxiliare în societate. Nicu Bitea spune că nu a fost angajat niciun personal TESA, ci doar personal necesar societății. În perioada 26 august -27 septembrie, la STPT s-au făcut 30 de angajări: electromecanici – 2; marinar stagiar – 1; muncitor necalificat – 4; conducători autobuz – 10; mecanici -1; agenți intervenție, paza și ordine – 3; lăcătuș mecanic – 2; electrician 1; vânzători bilete – 2; instalatori – 1; zidar – 1; electrician mecanic -1.
“A mai fost angajat un auditor intern, era postul liber de mult timp și era nevoie să fie ocupat, astfel că am completat postul. Nu știam că muncitorii, conducătorii de autobuz, muncitorii sunt personal TESA. Poate domnul Lațcău a descoperit altă legislație a muncii. Să ne spună și noua. A mai spus că eu am angajat 200 de personal TESA cât am fost director. Am preluat societatea la nivel de personal TESA la 139 angajați și am lăsat-o la 117, o diferența de 22. Am angajat de la 265 de șoferi și vatmani până la 383. Și apoi, am mai angajat muncitori pentru că personalul muncitor este deficitar. Majoritatea celor angajați ca muncitori sunt în prag de pensionare, deci a fost nevoie de resursă umana“, spune Nicolae Bitea, fostul director al STPT.
Bitea spune că Lațcău ar trebuie să uite mai bine la SMTT.
“Personalul operativ l-am găsit la 111 și l-am lăsat la 119 pentru că am suplimentat unități în traseu. De la 115 am ajuns la 168. O creștere de aproape 50%. Dânșii încep să le cam taie. De la Expres 3 au scos o unitate, de la Expres 8 au mai scos una. Sperăm că nu mai taie și din alte părți. Cât am fost director am introdus transportul școlar, transport pentru persoane cu dizabilități, transport cu trotinete. Am făcut tot ce mi-a stat în putință pentru această societate. Când eu am plecat salariile și tichetele de masa erau date la zi. Ar fi bine ca domnul Lațcău să se aplece asupra SMTT-ului pentru că știe foarte bine situația, este președinte al Consiliului Director de peste șase luni. Angajații STPT nu au de ce sa sufere din cauza relației deficitare dintre societăți“, a mai spus Bitea.