Dominic Fritz va cere revocarea mandatelor actualilor membri din Consiliul de Administrație al STPT

Dominic Fritz va cere revocarea mandatelor actualilor membri din Consiliul de Administrație al STPT

- in Administratie, Locale, Slider, Stiri
0

Societatea de Transport Public Timișoara, aflată în subordinea Consiliului Local nu mai poate funcționa în acest fel. Dominic Fritz a anunțat astăzi că va cere CL să revoce mandatele membrilor din Consiliul de Administrația al STPT.

STPT are 15% venituri proprii din vânzarea biletelor și a abonamentelor, 85% sunt subvenții. “STPT a fost pe pierdere în 2021 și acumulează din ce în ce mai multe datorii. STPT e o companie cu care ar trebui să ne mândrim, este răspunsul la un oraș sufocat de mașini și jumătate din bugetul de anul acesta merge în infrastructură și mobilitate și avem 80 de milioane de lei pentru subvenții la STPT. Aceste subvenții au ajuns să acopere 85% din veniturile de la STPT, deci doar 15% are venituri proprii prin vânzarea biletelor“, a spus Dominic Fritz.

Conform lui Dominic Fritz, la STPT există datorii istorice de 90 de milioane de lei la ANAF. De asemenea, edilul spune că din 2018 s-a angajat 221 de oameni, majoritatea la birouri.

În 2020 încasările directe au fost sub 30%, în 2021 au căzut la 15%. S-a încheiat un nou contract în august 2020 de delegare când s-a introdus SMTT în această ecuație, cu un termen de plată de 60 de zile de la SMTT la STPT, ceea ce a îngreunat foarte mult cash flow-ul la STPT și în același timp și cu niște tarife care sunt foarte problematic calculate și este nepredictibil felul în care STPT primește bani de la SMTT. Datoriile au crescut foarte mult în ultimii ani. Avem datorii istorice la STPT  de 90 de milioane de lei la ANAF pentru că ani de zile nu a plătit contribuțiile  angajatorului și a rămas cu o sentință definitivă deoarece ANAF a dat în judecată RATT și este o datorie uriașă. Și este încă un exemplu cum s-au rostogolit datorii în viitor. Există și datorii curente de 20 de milioane de lei la furnizori, STPT are peste 1.000 de furnizori, o cifră care mie mi se pare mult prea mare. O problemă evidentă este situația de personal. 65% din cheltuieli sunt pentru salarii și asta nu înseamnă că sunt date neapărat pentru șoferi. Din 2018 s-au angajat la STPT 221 de oameni marea majoritate lucrează la birouri. Nu s-a schimbat numărul șoferilor, asta înseamnă 13 milioane în plus ca și cheltuieli de personal. Salariile nu au crescut sunt în plus mai ales pentru personal administrativ“, a mai spus Dominic Fritz.

Dominic Fritz spune că marți va cere CL să revoce mandatele membrilor actuali din CA al STPT. “STPT este condusă de un Consiliu de Administrație și de un director interimar momentan, așteptăm să facem acolo concurs pentru un director plin, dar de câțiva ani CA a stimulat această strategie de a angaja în primul rând foarte mulți oameni și de a nu a lua nicio măsură pentru restructurarea companiei, nu comentez despre membrii CA, fiecare să tragă concluzia, dar este îngrijorător să vedem că acești oameni nu au legat munca lor în CA de nicio idee, niciun plan de reformă a sistemului și cum se poate scăpa de aceste datorii și cum putem ieși din această situație dezastroasă. Eu voi cere mâine Consiliului Local să revoce mandatele actualilor membri din CA. Eu ca primar nu am pârghiile necesare să intervin în managementul unei companii, dar CL care e acționar cred că trebuie să se folosească de pârghiile lui și să revoce acest CA ca să permită o reformă profundă și o nouă viziune la STPT“, mai spune Fritz.

Din CA-ul STPT fac parte: Cosmin Buboi – președinte, Nicolae Bitea, Constantin Avram Stănușoiu, Arsenie Juriță, Culiță Chiș, Balint Petrescu, Alin Bătrîn și Darius Graur.

În 1 martie, Ioan Goia și-a dat demisia din funcția de director al SMTT.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *