Cum se luptă Maria Grapini pentru ca IMM-urile din România să aibă acces la piața de capital?

Cum se luptă Maria Grapini pentru ca IMM-urile din România să aibă acces la piața de capital?

- in Economie, Locale, Stiri
0

Eurodeputata Maria Grapini din Timișoara, în calitate de președinte interimar pentru Comisa pentru Piața Internă, a încercat să facă amendamente la cât mai multe rapoarte care au legătură cu IMM-urile, pentru a veni în sprijinul acestor întreprinderi mici și mijlocii.

Astfel, în 8 octombrie, Grapini, alături de colegi, a votat o rezoluție a Parlamentului European pentru ca IMM-urile să aibă acces ușor la dezvoltarea piețelor de capital. Cifrele arată că accesul IMM-urilor din România la piața de capital este extrem de mică.

De aceea prin această rezoluție au fost propuse comisiei lucruri concrete.

Grapini a explicat: ”În primul rând am propus pentru IMM-uri un nou test pentru evaluarea de impact la fiecare inițiativă, să se constate dacă suportă costul pentru a se adapta unei reglementări. Trebuie să spunem că exista un test, dar România nu îl aplică pentru IMM-uri. În rezoluție am solicitat un instrument foarte important: un feedback de la bănci, fiindcă de cele mai multe ori IMM-urile sunt refuzate și nu există un feedback care să explice de ce a fost refuzată o întreprindere mică și mijlocie ? Astfel, cerem băncilor să dea acest feedback să putem analiza să vedem dacă există o corectitudine și o obiectivitate în respingerea IMM-urilor. Sperăm că va deveni directivă rezoluția noastră. IMM-urile trebuie să aibă acces la finanțare și la licitație și de a avea posibilitatea de a reclama, de a face plângeri. Trebuie să crească rezistența întreprinderilor mici și mijlocii. Durata de viață a unui IMM în România este foarte mică și suntem la coada celor 27 de state UE. Asta înseamnă ă că e slabă capitalizarea, IMM-urile nu au acces la piața de capital și nu prea există posibilitatea de informare. De aceea a fost creată platforma europeană de consiliere, dar se pare că nu a fost prea eficientă, fiindcă nu a fost cunoscută îndeajuns. Am reușit să dublăm totuși bugetul și am motivat că a fost necesară această creștere, fiindcă nu a fost o bună informare. Puține IMM-uri știu că există această platformă de consiliere gratuită. Atunci proiectele care se scriu vor avea rată mare de succes. Este clar că toată lumea este îngrijorată de efectul pandemiei asupra economiilor europene. De aceea este nevoie de o mai mare atenție către IMM-uri.  Șansa după această criză sanitară este acea politică de refacere a lanțului valoric pentru toate produsele, ca să nu depindem de țări terțe, mai ales când există o criză de o asemenea anvergură cum este aceasta, provocată de pandemia de coronavirus”.

Gh. M.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *