Cum să îți pregătești o masă sănătoasă de Paște?

Cum să îți pregătești o masă sănătoasă de Paște?

- in Locale, Social, Stiri
0

Medicii ne atenționează că moderația trebuie să fie regula de bază pentru orice masă de sărbători și oferă câteva sfaturi cum să îți pregătești o masă sănătoasă cu prilejul Paștelui!

1. Umple jumătate de farfurie cu legume cu un conținut scăzut de amidon (de exemplu: broccoli, castraveți, varză, morcovi, roșii, țelină etc.). 2. Umple un sfert de farfurie cu alimente proteice (de exemplu: pui, curcan, ouă, brânză, ton, somon, tofu etc.) 3. Umple un sfert de farfurie cu carbohidrați (de exemplu: pâine integrală, orez sălbatic, dovleac, fasole, fructe uscate). Ca băutură, alege apă sau ceva cu puține calorii (ceai sau cafea neîndulcite, de exemplu), îndeamnă medicii specialiști de la rodiabet.ro.

Moderație înseamnă că poți să consumi orice fel de aliment, dar în cantități care nu îți fac rău. Deci poți să mănânci și pască și miel și cozonac, dar să nu uităm că e primăvară și avem o mulțime de legume proaspete în piață de care putem profita”, îndeamnă dr. Delia Reurean Pintilei, medic primar în diabet, nutriţie și boli metabolice. În privința consumului de dulciuri, specialiștii prezenți recomandă consumul lor pe rând, fără a le amesteca, fără a gusta în aceeași zi din toate tipurile: dacă astăzi mâncăm pască, lăsăm pentru mâine cozonacul.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *