Centura de Sud a Timisoarei, la un pas de a incepe lucrarile. Ce mai este de facut

Centura de Sud a Timisoarei, la un pas de a incepe lucrarile. Ce mai este de facut

- in Administratie, Locale, Slider, Stiri, Utile
0
centura de sud

Stadiul derulării contractului privind realizarea centurii de sud a Timișoarei a fost făcut public luni, 8 iulie, de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.

Reprezentanții instituției au arătat că au derulat contractul privind realizarea documentației în vederea exproprierilor necesare pentru construirea centurii de sud cu SC PROMETER M&G SRL. Ordinul de începere a lucrării a fost emis la data de 28 ianuarie, documentația aferentă Hotărârii de Guvern a fost depusă la DRDP Timișoara în 02 mai, ulterior fiind transmisă la CNAIR în vederea realizării Hotărârii de Guvern pentru expropriere.

“Ministerul Transporturilor a afișat Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Varianta de ocolire Timișoara Sud” în data de 13.06.2019, urmând a fi promovat în ședință de Guvern pentru adoptare”, a detaliat DRDP Timișoara.

După publicarea Hotărârii de Guvern în Monitorul Oficial, urmează întocmirea documentației cadastrale de dezmembrare care va fi trimisă către comisiile de expropriere de la fiecare primărie în parte.

Constructorul centurii de sud a Timișoarei este compania Tirrena Scavi, care a câștigat licitația având ca obiect proiectarea și execuția lucrărilor. Contractul a fost semnat în data de 19 decembrie 2018, iar ordinul de începere a activității de proiectare a fost emis în 29 ianuarie 2019, perioada de proiectare fiind de 180 de zile, respectiv până în data de 28 iulie a acestui an.

La finalul acestei perioade, antreprenorul trebuie să prezinte proiectul tehnic cu toate avizele necesare, inclusiv autorizația de construire, moment în care poate trece la execuția lucrărilor.

Durata contractului este de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuție şi 120 luni perioada de notificare a defecțiunilor (garanție conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare).

Obiectul contractului este proiectarea şi execuția a 25,690 km de drum național nou la standarde europene. Pe lângă beneficiile locale, acest proiect are ca principal scop fluidizarea traficului intern dar şi acelui international de tranzit care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timișoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe sectoarele de autostradă Arad – Timișoara – Lugoj.