Centura de Sud a Timisoarei costa 70 de milioane de euro. Contractul pentru executia ei a fost semnat

Centura de Sud a Timisoarei costa 70 de milioane de euro. Contractul pentru executia ei a fost semnat

- in Administratie, Locale, Slider, Stiri
0

Niciun TIR nu va mai trece prin Timișoara, începând cu anul 2022. Marți, 18 decembrie, la sediul Consiliului Județean Timiș, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția centurii de sud a Timișoarei. Lungimea totală a șoselei va fi de 25,69 de kilometri, iar lucrările vor costa 58 de milioane de euro, fără TVA, bani provenind din fonduri europene.

Conform reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, durata de realizare a centuii este 30 de luni, dintre care șase luni sunt pentru activitatea de proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. De asemenea, perioada de garanție a lucrărilor este de zece ani.

Acest proiect are beneficii rezultate din fluidizarea traficului intern și internațional. Va prelua traficul de la Stamora Moravița, pe drumul national, și va aduce beneficii municipiului Timișoara și comunelor din zona periurbană: Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșnița, Ghiroda. Trebuie să recunoaștem faptul că un merit deosebit în demararea proiectului îl are guvernul Grindeanu, care a hotărât și a susținut foarte clar implementarea acestui proiect. Mă bucur că responsabilii și conducerea CNAIR a înțeles importanța acestui proiect și a acordat tot sprijinul județului Timiș pentru a demara acest proiect și am ajuns acum să semnăm contractul de proiectare și execuție”, a afirmat Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.

Pe de altă parte, Narcis  Neaga, directorul general al CNAIR, a explicat că centura de sud a Timișoarei va avea doar o bandă pe sens pentru că nu s-a considerat că este nevoie de mai multe, în urma studiilor realizate,

Totuși, ne-am gândit că dacă în viitor traficul va solicita și a doua bandă pe sens, culoarul de expropriere este suficient astfel încât în timp, în ani să se poată construi a doua bandă, astfel încât să avem patru benzi. Din punct de vedere tehnic, vor exista trei noduri și opt viaducte și pasaje”, a precizat Narcis Neaga.

Firma care va realiza centura de sud a Timișoarei este Tirrena Scavi, iar reprezentanții companiei au precizat că lucrarea nu este una grea.

Proiectul nu este dificil, este un proiect normal din punctul de vedere al execuției, cunoaștem zona, județul, nu ar trebui să fie probleme. Sunt șanse să fie finalizată înainte de anul 2022, dacă nu sunt probleme la nivel de documentație, din punctul de vedere al execuției nu este o problemă. Se poate cel puțin să se termine în timp, asta cu siguranță, înainte nu pot să vă spun acum“, a explicat Moren Dakoli, din partea firmei care va realiza centura de sud a Timișoarei.

Centura de sud a Timișoarei va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora-Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timișoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe viitoarea autostradă Arad – Timișoara – Lugoj.