Când vom putea circula cu vaporașul de la Timișoara la Viena?

Când vom putea circula cu vaporașul de la Timișoara la Viena?

- in Administratie, Locale, Stiri
0
vaporase

Cu prilejul conferinței de final de an luni, 23 decembrie, Titu Bojin, directorul Administrației Bazinale de Ape Banat, a declarat că 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani pe care unitatea economică pe care o conduce a avut-o până acum.

Nu avem la nimeni niciun leu datorie. Dimpotrivă avem de primit bani de la cei care au fost mai leneși. Nu avem sume extraordinare de primit care să fie puse în discuție. Cele două firme mari Maridianul Lugoj și Aquacaraș au reușit să își revină și să își plătească o serie de datorii pe care le-a avut. Din punct de vedere al încasărilor avem din recuperarea restanțelor 110%. Am reușit de ceea ce ni s-a dat la nivel național să depășim încasările pentru 2019. Am intrat în lucru cu câteva lucrări foarte frumoase, necesare și așteptate. Primul este nodul de la Sânmihaiu, care dă aer proiectelor timișorene legate de vaporașe, debarcadere și podețuri. Sânmihai este nodul gordian care dă sens celorlalte proiecte și rezolvă tot ceea ce înseamnă navigație pe Bega, perspectivă turistică și comercială de navigație și posibilitatea timișorenilor de ajunge până la Viena pe Bega, așa cum era altădată. Sper ca la sfârșitul anului viitor să putem să închidem din punct de vedere al navigației tot ceea ce înseamnă proiectul pentru IPA, care va fi finalizat, deși va fi un an de alegeri. Dat fiind că ministrul de Interne este din zona Banat, din Caransebeș, să putem să mișcăm problema în ceea ce privește trecerea frontierei. Punctele de trecere a frontierei trebuie să le rezolve CJT și Ministerul de Interne, cu tot ceea ce însemnă echipament și dotare, tehnic și uman. În înțelegerile noastre cu vecinii sârbi s-a agreat ideea să fie făcut programul pe vineri-duminică. Atunci să fie personal să se poată trece frontiera pe pista de biciclete și pe apă cu vaporul. Sârbii au reușit să aprobe proiectul pentru realizarea pistei de biciclete de 44 de km. De aceea se speră că până la sfârșitul anului 2020, vor fi 80 de km de pistă de bicicletă funcționabili -37km în România și 44 în Serbia. Nu mai există o pistă de asemenea lungime în Europa de 80 de km, să traverseze două țări pe malul unei ape. Ne putem mândri cu asta. Noi ne străduim să dăm în utilizare întreaga investiție și fiindcă Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii în 2021, dar fără nodul de la Sânmihai nu s-ar putea discuta decât de circulația cu vaporul de la Solventul la Uzina de ape”, a declarat Titu Bojin, cu prilejul bilanțului de final de an 2019.

Creșterea competitivității transfrontaliere prin îmbunătățirea accesibilității și a conectivității regiunii transfrontaliere prin standarde ridicate privind infrastructura de transport și mobilitate, imbunătățirea zonei Canal Bega ca o zonă recunoscută pe plan internațional, zona verde, prietenoasă pentru vizitatori, presupune un set amplu de măsuri, dar într-o primă etapă, presupune repararea nodurilor hidrotehnice Sînmihaiu Român/România, apoi Klek și Srpski Itebej/Serbia .

Proiectul în parteneriat ”Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega”, proiect derulat în cadrul IPA CBC România –Serbia, tocmai acest lucru își propune. Liderul de proiect A.N.Apele Române –Administrația Bazinală de Apă Banat participă la proiect cu ”Punerea în siguranță a nodului hidrotehnic Sânmihaiu Român”, iar partenerul din Serbia, Vode Vojvodine, cu lucrările de reabilitare a nodurilor Srpski Itebej și Klek .

”Punerea în siguranță a nodului hidrotehnic Sânmihaiu Român” a demarat ca execuție în luna iunie a anului în curs, după derularea procedurilor de achiziție prin licitație internațională, a contractului de lucrări, contractarea lucrărilor, elaborarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție și după eliberarea Autorizatiei de construire nr. 114/28.05.2019, de către Consiliul Local al comunei Sânmihaiu Român.

La ora actuală se înregistrează un stadiu fizic de realizare a lucrărilor de circa 38%, existând premize ca în perioada martie/aprilie să poată fi redirijată scurgerea prin albia canalului, lucrările la baraj să fie terminate și să poată fi demarate lucrările de refacere a ecluzei. Cu aceiași mobilizare a constructorului ca în anul 2019, ecluza poate fi terminată în toamna anului 2020 cu un avans de câteva luni față de graficul de execuție.
Gh. M.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *