Asociatia Pro Infrastructura: “Romania risca sa piarda toti banii europeni folositi pentru autostrada Lugoj-Deva”

Asociatia Pro Infrastructura: “Romania risca sa piarda toti banii europeni folositi pentru autostrada Lugoj-Deva”

- in Administratie, Locale, Slider, Stiri
0
tuneluri autostrada

Asociația Pro Infrastructură vine cu noi informații legate de faimoasele tuneluri “pentru urși” de pe autostrada A1 Lugoj-Deva. Reprezentanții ONG-ului susțin că, după șase ani de “tergiversări, bâlbe, minciuni și fugă de responsabilitate”, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a luat decizia de a construi aceste tuneluri care sunt impuse de acordul de mediu revizuit.

Pe 14 aprilie, la întâlnirea solicitată de CNAIR cu experții de mediu de la WWF România, Asociația Zarand și compania EPC și cu noi, Directorul General CNAIR Mariana Ioniță a confirmat că tunelurile forate sunt singura soluție fezabilă pe traseul Margina-Holdea. Salutăm decizia pe care o așteptam de prea mult timp și pentru care am luptat cu toate forțele, așa cum bine știți mulți dintre voi“, a precizat Asociația Pro Infrastructură.

Totuși, reprezentanții ONG-ului semnalează faptul că această decizie a CNAIR vine “foarte, foarte târziu”. Asta pentru că “acum România riscă să piardă toți banii europeni folosiți pe toată Autostrada Lugoj-Deva deoarece traficul trebuie deschis până la finalul lui 2023 ca oficialii Comisiei Europene să considere proiectul Lugoj-Deva funcțional! În caz contrar, ne pot cere sute de milioane de euro înapoi!”.

Pentru ca România să nu ajungă în situația de a da banii înapoi, Asociația Pro Infrastructură propune trei lucruri pe care CNAIR ar trebui să le facă urgent. Și anume, “este nevoie să completeze licitația lansată în iulie 2019 cu forajele suplimentare din contractul semnat recent și să răspundă profesionist la clarificările cerute de ofertanți. Apoi, este nevoie să ceară expres constructorilor să execute autostrada în sistem semi-profil ca să ne mărim șansele ca în 2023 să fie gata măcar un sens de circulație. În plus, trebuie începute acum negocieri la Bruxelles pentru a găsi soluții birocratice de a asigura atât decontarea tunelurilor din fonduri nerambursabile, dar mai ales evitarea corecțiilor financiare mamut“.

În final, reprezentanții ONG-ului i-au solicitat directorului Mariana Ioniță să prezinte public un calendar fezabil de acțiuni concrete de implementare.