A fost semnat contractul pentru realizarea noii linii de tramvai Solventul – Gara de Nord

A fost semnat contractul pentru realizarea noii linii de tramvai Solventul – Gara de Nord

- in Actualitate, Administratie, Locale, Stiri
0

Vești bune aduse de încă actualul primar în funcție al Timișoarei. Nicolae Robu a anunțat marți, 13 octombrie,că a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru linia nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord.

Municipalitatea a semnat acest contract cu asocierea Sylc Con Trans SRL – lider și Longhersin SRL – asociat. Valoarea contractului se ridică la peste 37 de milioane de lei, iar durata acestuia este de 22 de luni, dintre care patru luni sunt necesare pentru elaborarea documentației, faza proiect tehnic, și 18 luni pentru execuția lucrărilor, de la data emiterii ordinului de începere. Ordinul de începere pentru execuţia lucrărilor va fi emis după obţinerea autorizaţiei de construire.

Zona de intervenție cuprinde actualul traseu al străzii Gării, tronsonul cuprins între platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina, cu respectarea traseului prevăzut în Planul Urbanistic General. În situația actuală linia de tramvai ocupă o mică porțiune, și anume 175 m, măsurați de la intersecția cu Bulevardul General Ion Dragalina. În această lungime este cuprinsă și bucla de întoarcere“, a informat Primăria Timișoara.

Noua linie de tramvai va avea o lungime de 1,4 kilometri. De asemenea, strada Gării va fi modernizată tot pe aceeași lungime și vor fi realizate trotuare și piste de biciclete pe 4,3 kilometri. Totodată, vor fi amenajate trei stații de tramvai, 37 de locuri de parcare, precum și 3.685 mp de spații verzi.

Investiţia vizează construcția unei noi linii de tramvai și modernizarea întregului ansamblu rutier, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite: platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina. (…) Linia cale tramvai va fi realizată cu şină cu canal, fiind îmbrăcată printr-un sistem elastic care reduce substanţial zgomotul structural, vibraţiile și radiația acustică și care izolează electric. Trama stradală va fi realizată în varianta de două benzi pe sens incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă. Benzile adiacente căii de rulare a tramvaiului au lățimea de 3,50 m cu excepția zonelor din dreptul peroanelor stațiilor Nufăr și Gh. Barițiu, unde au lățimea de 3 m. Trotuarele vor avea o lățime minimă de 1 m. Sunt prevăzute piste pentru biciclete și parcări de scurtă durată“, a detaliat Primăria Timișoara.