A 8-a sesiune a Adunării Parlamentare EURONEST din Georgia îi va vota raportul Mariei Grapini

A 8-a sesiune a Adunării Parlamentare EURONEST din Georgia îi va vota raportul Mariei Grapini

- in Locale, Politica, Stiri
0

Săptămâna viitoare, în 9 și 10 decembrie, la Tbilisi, în Georgia, se va desfășura a 8-a sesiune ordinară a Adunării Parlamentare EURONEST – țările din Parteneriatul Estic, adică Belarus, Ucraina, Republica Moldova, Georgia, Azerbaidjan și Armenia – în organizarea Delegației la Adunarea Parlamentară EURONEST.

Europarlamentarul Maria Grapini este membru în Comisia pentru Afaceri Sociale, Ocuparea Forței de Muncă, Educație, Cultură și Societate Civilă iar, la această sesiune, va avea un raport, care se va vota în Comisie si în plenară.
Raportul Mariei Grapini este intitulat ,,Inovația în Educație și Reforme ale Educației în Uniunea Europeană și Țările Partenere din Est: Provocări și Oportunități” și este realizat în colaborare cu un parlamentar din Azerbaidjan.

Programul celei de-a 8-a sesiuni EURONEST este unul complex, iar cele două zile de discuții vor avea pe agendă teme de interes major pentru UE și pentru cei șase vecini est-europeni.

Luni, 9 decembrie, are loc deschiderea oficială, în prezența înalților oficiali din AP EURONEST, a Înaltului Reprezentant pentru Afaceri Externe și Politica de Securitate, a vicepreședintelui Comisiei Europene, a comisarului pentru politica europeană de vecinătate și negocieri de extindere. Va fi adresat și un salut al Parlamentelor Troicii UE, respectiv al președintelui Comitetului Economic și Social European, președintelui Comitetului European al Regiunilor și Parteneriatul estic – Forumul societății civile.

Europarlamentarul Maria Grapini a lucrat, așa cum a declarat, foarte bine la raportul care se va vota în această sesiune EURONEST, reușind să obțină un text bun privind reformele si măsurile de inovare ce trebuie întreprinse în domeniul educației și al culturii în UE și în țările Parteneriatului Estic.

Raportul pune accent pe importanta cadrelor didactice și a profesorilor în orice sistem educațional și necesitatea de a-i motiva pe aceștia să devină actori ai inovării, accentuează rolul activităților de la persoană la persoană și schimburile de bune practici în acest domeniu. Din păcate, rata tinerilor care nu sunt în educație, ocuparea forței de muncă sau formare este mult mai mare în Țările Parteneriatului Estic decât în UE, asadar este necesar să se reformeze în profunzime programele școlare și abordarea generală a educației. Consider că viitorii profesori trebuie să obțină experiență de predare practică în străinătate cu sprijinul programului Erasmus+, de exemplu prin intermediul programului de mobilitate internațională a creditelor și mai cred că trebuie să avem un program specific al UE care să permită profesorilor din învățământul primar și secundar din Țările Parteneriatului Estic să participe la programele de mobilitate din școlile din UE”, susține europarlamentarul român în raportul care va fi dezbătut la Tbilisi.

Maria Grapini insistă, în același document, pe necesitatea ca educația să fie accesibilă tuturor păturilor sociale și să nu existe discriminări de niciun fel atunci când tinerii se angajează sau doresc să aibă acces la educație. „Avem nevoie de reforme în țările Parteneriatului Estic în ceea ce privește digitalizarea, accesul la internet, securitatea cibernetică, incluziunea socială, dezvoltarea capitalului social al tinerilor și o mai bună cooperare între instituțiile educaționale, creșterea fondurilor alocate învățământului și educației.”, se mai arată în raport.
Europarlamentarul se va întâlni în Georgia și cu ambasadorul României la Tbilisi.

Concluziile celei de-a 8-a sesiuni a Adunării Parlamentare EURONEST vor fi prezentate de către Maria Grapini, la revenirea în țară.

Gh. M.