Se agravează lipsa spațiilor în școlile din Timiș: 500 de elevi au revenit din Europa

Se agravează lipsa spațiilor în școlile din Timiș: 500 de elevi au revenit din Europa

- in Educatie, Locale, Stiri
0

ISJ Timiș a atras atenția că în acest an s-au întors în Timișoara 500 de elevi și au intrat în sistemul de învățământ din oraș. Astfel, eterna criză a lipsei spațiilor din școlile timișene s-a agravat.

Din Germania au revenit 125 de copii, din Italia, 80 de copii, din Spania,  75 de elevi și din Anglia, 52 de elevi. Prof. Marin Popescu, inspectorul șef al Inspectoratului Școlar Județean Timiș, a atras atenția, miercuri 8 septembrie, că infrastructura din sistemul de învățământ din județ este ocupată la maxim, la începutul anului școlar, de aceea unele unități, foarte puține, a trebuit să îi mute pe elevi să învețe și după amiază.

Repet și am spus-o de nenumărate ori și acum și în urmă cu 10 ani că ne găsim în aceeași zonă a deficitului spațiilor de învățământ, de aceea am tras semnale de alarmă de nenumărate ori. Suntem parte a soluției și ne dorim ca toate unitățile de învățământ să aibă cursuri de  dimineață, dar nu în orice condiții. Cu această disperare de a avea cursurile dimineață nu aș vrea să trecem în altă extremă și să găsim orice spațiu neadecvat pentru a-i aduce pe copiii din ciclul primar dimineață, la cursuri. Trebuie să ne gândim la confortul școlarului, la condiții și la autorizarea acelor spații. Situația este corelată cu criza infrastructurii sportive școlare. Cele două sunt mână în mână. Nu ne rămâne decât să găsi soluții la prima și atunci vom avea și pentru a doua. Situația e cu atât mai dificilă, fiindcă nu putem să băgăm elevii în spații mici, avânt în vedere situația pandemică în care ne aflăm!”, a spus prof. Marin Popescu, inspectorul șef al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Timiș. Prof. Marin Popescu a avut o întâlnire cu viceprimarul, Ruben Lațcău, pentru a găsit soluții la lipsa spațiilor de învățământ în școlile din Timișoara. ”Soluțiile sunt cele pe care le cunoaștem: relocarea elevilor în alte spații, mutara orelor după-amiaza, dar pentru un număr cât mai mic de elevi, și acele construcții modulare, care există în mai multe unități, dar aceste module sunt soluții de avarie până când se vor putea extinde spațiilor de învățământ sau se vor construi clădiri noi, dar acum infrastructura este ocupată la maxim”, a declarat miercuri prof. Popescu.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *