Maria Grapini se bate pentru două puncte cheie: siguranța pasagerilor și protecția mediului

Maria Grapini se bate pentru două puncte cheie: siguranța pasagerilor și protecția mediului

- in Locale, Social, Stiri
0

Sesiunea grea de la Strasbourg a debutat, luni, 11 iunie, cu un plen consistent, pe teme de interes european general. Europarlamentarii au luat în discuție normele comune în domeniul aviației civile respectiv obiectivele Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației – AESA- actor principal în domeniul aviației și o „alternativă” recunoscută la Administrația Federală a Aviației a Statelor Unite.

Românca Maria Grapini, membră a Comisiei pentru Transport și Turism, TRAN, a avut un rol important în elaborarea noului Regulament privitor la normele europene și, împreună cu colegii săi, a insistat pe câteva aspecte, esențiale în opinia membrilor TRAN.

Propunerea de regulament privind normele comune în domeniul aviației civile face parte din campania Comisiei intitulată „Strategia de îmbunătățire a competitivității sectorului aviatic al UE”, prezentată de Comisie în cadrul Comisiei TRAN a Parlamentului European, încă din decembrie 2015. Propunerea are la bază peste doisprezece ani de experiență în ceea ce privește punerea în aplicare a Regulamentelor specifice și vizează pregătirea următoarelor etape de dezvoltare a AESA.

Europarlamentarul PPU-sl a intervenit, luni, 11 iunie, în plenul PE de la Strasbourg: “Felicitări colegilor din TRAN care și-au adus contribuția! Acest raport se înscrie în strategia de îmbunătățire a competitivității UE. Este necesar să avem un sistem de certificare și de supraveghere, unic în UE. E important să vedem ce face Comisia, cu ce legislație ulterioară veniți, pentru că regulamentul trebuie să răspundă la două lucruri importante: siguranța pasagerilor și protecția mediului!”, a spus umanista Maria Grapini.

Propunerea Comisiei TRAN prezintă o serie de idei inovatoare, cum ar fi introducerea în regulamentul privind siguranța a unei abordări bazate pe riscuri și performanță, interdependențele dintre siguranța aviației și alte domenii tehnice ale regulamentului. Scopul propunerii este de a crea un cadru de reglementare pentru integrarea noilor modele de afaceri și a tehnologiilor emergente, cum ar fi vehiculele aeriene fără pilot (drone). Propunerea tratează problema absenței de resurse pentru unele autorități naționale și include un cadru pentru punerea în comun și partajarea resurselor tehnice între autoritățile aeronautice naționale și AESA. În cele din urmă, propunerea de regulament cuprinde noi dispoziții privind coordonarea și dezvoltarea cercetării și formării în domeniul aviației.

Din PE, Maria Grapini felicită CE pentru fair play!

„Emisiile de CO2 și consumul de combustibil al vehiculelor grele noi” au fost luate în discuție, luni, 11 iunie, în Plenul Parlamentului European de la Strasbourg, într-un context internațional precar, în ceea ce privește schimbările climatice. Acestea reprezintă o problemă reală care trebuie abordată prin decizii clare și curajoase și pe care Europa s-a angajat s-o gestioneze eficient. Uniunea Europeană, în Consiliul European din octombrie 2014, a fixat un obiectiv obligatoriu și ambițios pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, în toate sectoarele economiei, cu cel puțin 40 % până în 2030.

Și sectorul transportului ar trebui să contribuie în mod semnificativ la atingerea acestui obiectiv, având în vedere faptul că, în 2014, 25 % din emisiile de CO2 din sectorul transporturilor rutiere va proveni de la vehiculele grele, ceea ce înseamnă 5 % din emisiile totale de CO2 la nivelul Uniunii Europene.

Europarlamentarul PPU-sl, Maria Grapini, a avut, luni, o intervenție pe acest subiect. Deși Parlamentul European și Comisia Europeană sunt, deseori, în contradicție de opinii, pe temele europene generale, umanista a avut eleganța să-i felicite pe cei din CE, pentru că, în acest subiect, s-au ținut de cuvânt și au făcut pașii necesari, ceruți permanent din PE.

Ne lipsea acest sistem de monitorizare și de măsurare a emisiilor dar și a consumului de combustibil pentru vehiculele grele. Felicit Comisia pentru că s-a ținut de cuvânt. Avem interesul siguranței, dar și pe cel al protecției mediului, însă am două îngrijorări: ce facem să-i protejăm pe constructorii de vehicule grele din Europa, față de importurile din celelalte state – să fie supuse acelorași teste și verificări – și-n al doilea rând trebuie să urmărim atent cum țin ritmul producătorii în construcția de noi autovehicule cu emisii scăzute, pentru a nu bloca domeniul construcțiilor de mașini și până la urmă transportul rutier. Sper să se țină cont de aceste lucruri și sper că veți monitoriza corect transportul în toate statele membre, că va fi unul echitabil, cu protecția datelor!”, a spus Maria Grapini, în plenul PE de la Strasbourg.

Emisiile de CO2 și consumul de combustibil al vehiculelor grele noi introduse pe piața UE nu au fost până în prezent certificate – și nici nu sunt monitorizate și raportate – într-un mod obiectiv și comparabil, cum este cazul automobilelor și al furgonetelor.

Gh. M.