Concurs județean de pictură pe sticlă „Icoana – Poartă spre Rai”, pentru elevii din Timișoara

Concurs județean de pictură pe sticlă „Icoana – Poartă spre Rai”, pentru elevii din Timișoara

- in Educatie, Locale, Stiri
0

Școala Gimnazială „Sfântul Antim Ivireanul” din Timișoara, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Timiș și Arhiepiscopia Timișoarei, a organizat zilele trecute, la sediul unității de învățământ, a IV-a ediție a atelierului-concurs județean de pictură pe sticlă, intitulat „Icoana – Poartă spre Rai”.

Proiectul educațional, înscris în calendarul activităților extracurriculare al Inspectoratului Școlar Județean Timiș, s-a adresat elevilor din învăţământul primar şi gimnazial, din învățământul de masă și privat, dar și cadrelor didactice care coordonează ateliere de pictură. Ajuns la a IV-a ediție, concursul județean din acest an a avut drept temă: icoana pe sticlă a Maicii Domnului.

În cadrul atelierului-concurs de pictură pe sticlă s-au înscris aproximativ 200 de elevi, de la 24 de unități de învățământ din urbea de pe Bega și din Județul Timiș. Micii artiști au avut la dispoziție două ore pentru realizarea unei icoane pe sticlă, în tempera sau acrilic. Simțul cromatic, acuratețea execuției și calitatea artistică a reproducerii au fost câteva dintre criteriile de care juriul a ținut cont în evaluarea lucrărilor.

Obiectivele generale ale concursului au fost: identificarea, stimularea şi valorificarea potenţialului creativ al elevilor din învăţământul primar și gimnazial; realizarea unor icoane pe sticlă și expunerea acestora în cadrul școlii. Printre obiectivele specifice s-au aflat: dezvoltarea expresivității şi sensibilității artistice a elevilor din cilul primar și gimnazial, prin promovarea valorilor creștine; redescoperirea chipului icoanei prin armonia culorii; descoperirea şi dezvoltarea aptitudinilor artistico-plastice; valorificarea moștenirii culturale a neamului românesc; oferirea de oportunităţi în ceea ce privește afirmarea şi, nu în ultimul rând, punerea în valoare a personalităţii creatoare a elevilor, prin publicarea lucrărilor într-un catalog al expoziției.