Chirurgii urologi din România învaţă la Timişoara cum se înlocuieşte vezica urinară cu rezervoare intestinale

Chirurgii urologi din România învaţă la Timişoara cum se înlocuieşte vezica urinară cu rezervoare intestinale

- in Locale, Sanatate, Stiri
0

La Clinica de Urologie sunt înregistrate până la 50 de cazuri pe an

Cancerul de vezică urinară este unul dintre cele mai grave maladii, care îi determină pe medici urologi să îndepărteze chirurgical acest organ, foarte important pentru individ, şi să îl înlocuiască astfel cu rezervoare intestinale sau derivaţii cutanate.

Viorel Bucuraş, şeful Clincii de Urologie, din cadrul Spitalului Judeţean Timişoara, a spus că pe an, în clinică, sunt înregistrate până la 50 de acest tip de operaţii, de mare complexitate. „Singurul tratament este cel chirurgical, iar frecvenţa e în creştere la persoanele tinere, chiar şi la persoane de 25 de ani”, a spus dr. Bucuraş. Astfel, Clinica de Urologie a Universităţii de Medicină şi Farmacie „Victor Babeş” din Timişoara a organizează, între 1 şi 3 aprilie, primul Curs de cistectomii radicale şi derivaţii urinare – premieră europeană şi bineînţeles, naţională. La curs participă 32 de medici chirurgi din ţară şi din străinătate.

Viorel Bucuraş a explicat că acest curs este bazat pe experienţa importantă acumulată în cadrul clinicii în decursul anilor, şi susţinut de prezenţa unor personalităţi de prestigiu ale urologiei europene cum sunt profesorul Hein Van Poppel  (Leuven, Belgia) – secretarul  general adjunct al Asociaţiei Europene  de Urologie, conferenţiarul Dr. Gabriel Gluck (Bucureşti), doctorii Nicolae Vesa şi Ursula Roghmann (Iserlohn, Germania). Cursul vine în sprijinul urologilor români care se confruntă cu un număr din ce în ce mai mare de cazuri de pacienţi cu tumori vezicale, multe dintre ele în stadii avansate şi care necesită tratament chirurgical radical.
Cursul va cuprinde  prezentări teoretice, transmisii live din sălile de operaţii şi sesiuni de hands-on-training  şi are drept obiectiv principal îmbunătăţirea cunoştinţelor teoretice, şi mai ales a deprinderilor practice şi abilităţilor  participanţilor,  pentru a putea efectua cu succes acest tip de intervenţii.

Gh. M.