Majoritatea românilor au făcut cunoştinţă cu cardul de debit atunci când angajatorul a decis sa plătească salariile pe card.Trăim într-o lume civilizată, ca atare nu mai e nevoie să cari după tine coşul cu bani, ci, e suficient să fi posesorul unui card pe care îl porţi în permanenţă la tine şi îl foloseşti, atunci când ai nevoie să achiţi un produs cumpărat, un serviciu, etc. Acesta este un avantaj. Dar, totul în lumea aceasta aşa cum bine se ştie, este cu avantaje şi dezavantaje.
Dezavantajul constă în faptul că atunci când scoţi bani de pe card, operaţiunea în sine costă, dar nu ştim exact cât costă, deoarece, bancherii nu sunt de acord să afişeze comisioanele pentru fiecare tranzacţie la bancomat, pe motiv că ar fi imposibil să treacă pe ecran taxele tuturor băncilor. Cei de la Protecţia Consumatorilor, îi contrazice în afirmaţiile lor şi cer ca băncile să afişeză comisioanele pe ecranul bancomatelor, pentru ca clienţii să cunoască câţi bani pierd atunci când îi scot de pe card. Când scoţi 10 lei de la bancomat banca opreşte 50 de bani, când suma creşte la 1000 de lei comisionul e de 2,5 lei. Dacă scoţi de la un alt bancomat al unei bănci alta de cea care ţi-a emis cardul, comisionul urcă la 16 lei.
Dacă ai doar două interogări lunare de sold, doua extrageri la bancomat şi taxele de administrare, plateşti 400 de lei comision anual. Dar în situaţia în care faci mai multe operaţiuni de genul acesta? În Romania sunt 10,6 milioane de carduri active în acest moment. Cu asemenea costuri percepute clienţilor, băncile vor trebui să înţeleagă, să fie interesate nu numai de ei, ci şi de clienţii lor, motiv pentru care să accepte cel puţin transparenţa.